Впродовж 18 – 20 травня фахівці Координаційного центру з надання правової допомоги взяли участь у триденному тренінгу з розвитку спроможності до стратегічного планування та розвитку навичок фасилітації. Тренінг проведений українсько-канадським проектом «Доступна та якісна правова допомога в Україні», який реалізується Канадським бюро міжнародної освіти і фінансується Міністерством міжнародних справ Канади, та партнером якого в Україні є Координаційний центр з надання правової допомоги.
Учасниками тренінгу стали 34 фахівці Координаційного центру, серед яких вперше – й керівники утворених у нинішньому році міжрегіональних ресурсно-комунікаційних платформ. З командою Координаційного центру працювали тренери – керівниця групи експертів проекту «Доступна та якісна правова допомога в Україні» Іванна Ібрагімова та експертка проекту Олександра Целіщева.
Впродовж перших двох днів учасники тренінгу продовжили поглиблювати свої знання щодо стратегічного планування та практикувати навики стратегічного планування діяльності системи БПД в Україні. Працівники КЦ обговорювали основні складові стратегічного планування та особливості логіко-структурного підходу. Як мислити стратегічно при плануванні діяльності організації? Яким є взаємозв’язок між ієрархією проблем, цілей та результатів? На що вказують цілі (objectives) та яка їх відмінність від завдань (tasks)? Якими бувають результати, чому важливо розрізняти результати-продукти (безпосередні результати виконання завдань, «outputs») та результати-наслідки, ефекти або вплив наших дій («outcomes»). До якого рівня очікуваних результатів необхідно прописувати показники? – для відповідей на ці питання учасники тренінгу виконували практичні вправи з орієнтацією на місію, бачення і цінності системи БПД та вже існуючий досвід планування в системі. Фахівці різних структурних підрозділів обговорювали плани власної діяльності та свій внесок у досягнення пріоритетних цілей розвитку системи.
Оскільки цінності є основним орієнтиром для діяльності та основою планування, то кілька сесій було присвячено актуалізації цінностей системи, розгляду цінностей як підґрунтя організаційної культури. Фахівці Координаційного центру обговорювали основні елементи організаційної культури, риси сприятливої організаційної культури успішної організації (такі як відкритість, прагнення, лідерство, наснаження, досягнення). Учасники спільно аналізували організаційну культуру як в Координаційному центрі, так і в системі загалом, обговорювали різні точки зору щодо цього та шляхи просування цінностей системи БПД, збереження та подальшого розвитку сприятливої організаційної культури в системі. Зокрема, йшлося про збереження орієнтації на постійне вдосконалення в роботі заради кращих результатів, комплексного підходу до пошуку відповідей на виклики та інноваційних рішень, що залежить від культури спілкування, відкритості до обговорення різних думок та ідей, командної роботи, терпимості та відданості, використання різних механізмів навчання, каскаду знань та обміну досвідом тощо.
Третій день заходу був присвячений розвитку питань фасилітації. Фасилітація – це процес, в якому фахівець (фасилітатор) допомагає групі обговорювати питання та приймати рішення у ефективний спосіб шляхом підтримки повноцінної участі усіх учасників процесу, поступового обговорення усіх ідей, досягнення взаєморозуміння та пошуку рішень, які були би прийнятними для групи і за які вони готові нести спів-відповідальність. Фасилітатор не є ані лектором, ані тренером, його роль не пов’язана з впливом на зміст питання, натомість він неупереджено допомагає налагодити саме процес конструктивного обговорення. Фасилітація дозволяє успішно організовувати та проводити зустрічі та переговори, налагоджувати комунікацію як усередині організації, так і з зовнішніми партнерами, досягати взаємовигідних результатів для усіх учасників будь-якої комунікації, а отже здійснювати таку комунікацію успішно. Учасники обговорювали фактори, що впливають на обговорення в групі, групову динаміку, інструменти фасилітації та навички потрібні фасилітаторам, в тому числі – перевіряли свої навички активного слухання.
Тренінг сприяв посиленню командної роботи Координаційного центру, її згуртованості, орієнтації на спільне бачення подальшого розвитку системи.
Цей захід є черговим у серії тренінгів для команд Координаційного центру та центрів з надання безоплатної вторинної правової допомоги, що відбулися впродовж 2015 – 2017 рр. за підтримки проекту «Доступна та якісна правова допомога в Україні», та які спрямовані на посилення спроможності до стратегічного планування та комунікації в системі безоплатної правової допомоги.
Участь у тренінгу взяли віце-президентка Канадського бюро міжнародної освіти, директорка проекту «Доступна та якісна правова допомога в Україні» Лариса Бізо, менеджерка проекту в Україні Оксана Кікоть та координатор проекту Олександр Тертичка.
Переглянути фотогалерею заходу
Приєднуйтесь до сторінок Координаційного центру з надання правової допомоги у соціальних мережах:
Facebook
YouTube
Google+
Twitter