назад
09.12.17

У Регіональному центрі з надання БВПД пройшли тренінги для провайдерів правової допомоги з питань перенаправлення клієнтів

15-6 грудня у Регіональному центрі з надання БВПД у Херсонській області для провайдерів правової допомоги пройшли два тренінги. У першому тренінгу, крім наших партнерів, взяли участь директори та начальники відділів правової інформації та консультацій місцевих центрів, у другому – фахівці бюро правової допомоги.

2Тренінг, який проводила координатор освітніх заходів, викладач патрульної поліції з прав людини та сертифікований тренер з комунікації Анна Орловська (Мартинюк), відбувся в рамках проекту «Підвищення доступу до правосуддя вразливих верств населення у громадах Волинської, Харківської та Херсонської областей» за підтримки американського народу, наданої через Агентство США з міжнародного розвитку (USAID) в рамках Програми «Нове правосуддя».

Варто сказати, що вибір теми – «Перенаправлення відвідувачів в системі БПД» – продиктований бажанням організаторів якомога швидше вирішити нагальні проблеми, які були озвучені на засіданні Координаційної ради. Також організатори розробили та поширили пам´ятку з контактами всіх провайдерів безоплатної правової допомоги у Херсонській області.

3

Перший блок тренінгу містив такі питання, як організація перенаправлення. Директор Регіонального центру з надання БВПД Марина Єлисєєва зазначила, що розробка критеріїв такої системи між усіма надавачами послуг є важливою для всіх надавачів БПД, бо її наявність дозволить задовольняти інтереси клієнтів та підвищувати якість правової допомоги.

4

«Все, що ми робимо у цьому напрямку – в наших професійних інтересах», – підкреслила голова правління Мережі правового розвитку Наталя Бімбірайте, звернувши увагу присутніх на те, що в кожній нашій мережі своя база даних, на відміну від інших країн, де діють єдині бази.

5

Учасники розробляли критерії для перенаправлення відвідувачів, форму для обміну інформацією та які питання вона буде містити, визначали відповідальних осіб у випадку переорієнтації особи на інших надавачів БПД, та обговорювали питання контролю – хто, коли та як його здійснює.

6 7 8
9

Несподівано-цікавою виявилась робота у форматі світового кафе, суть якого полягає в наступному: учасники діляться на групи, розміщуються за окремим столом. Обирається «господар столу», який записує ідеї. Кожна група з інтервалом, наприклад в 10 хв., міняє місце, на відміну від «господаря столу», який залишається на місці і розповідає новій групі, що обговорювали попередні учасники. Новоприбула група доповнює сказане своїми ідеями, потім все повторюється.

10 12
11
13 14

Таким чином, усі учасники ознайомились з пропозиціями та ідеями один одного, після чого відбулись презентації від кожного стола.

15 16

17Слід зазначити, що нова форма альтернативного спілкування сподобалась та привернула увагу майже всіх учасників, про що схвально відгукнулась директор Бериславського місцевого центру Марина Груша.

В.о. директора Каховського місцевого центру Руслан Поляков презентував розроблені питання до гугл-форми, яку мають заповнювати відповідальні особи у випадку перенаправлення клієнта, а голова Білозерського центру регіонального розвитку Елла Петренко – питання контролю та оцінки за результатами перенаправлення.

18Наступного дня тренінг проходив для начальників бюро правової допомоги, які приїхали з усіх районів області. Крім теми перенаправлення, актуальними для них виявились питання побудови ефективної комунікації з представниками місцевої влади, територіальної громади, донорами. Саме тому вони із задоволенням вчились ставити комунікативні цілі і досягати їх втілення.

19Слід зазначити, що важливим моментом в роботі надавачів БПД є комунікація. Правильно побудоване спілкування не тільки з відвідувачами, але й з усіма зацікавленими особами – донорами, депутатами, місцевою владою – дозволить реалізувати поставлені задачі, як то підтримка у просуванні програм, ідей, залучення коштів та інших ресурсів, привернення уваги громадськості тощо. Якщо говорити про взаємодію з представниками четвертої влади, то налагодження комунікативних зв´язків дозволить через ЗМІ формувати бажану суспільну думку, створювати та реалізовувати інформаційну та іміджеву стратегію.

20

Говорячи про популяризацію системи БПД, Анна Орловська розкрила секрети завоювання, як то увага, довіра, репутація, та розказала про принципи комунікації. Це безперервність; стабільність; активність; чесність, достовірність інформації; відповідальність; послідовність; наявність зворотного зв´язку.

21

Під час навчання були також розглянуті елементи комунікативної стратегії – переговори і маніпуляції. Учасники дізнались, що маніпуляції бувають професійні та побутові, після чого обіграли ситуації маніпуляцій з роботодавцем та подругою. 

22 23

Варто зазначити, що великий обсяг нової інформації закріплювався завданнями практичного характеру. Так було й коли керівники бюро вчилися комунікувати зі стейкхолдерами, тобто зацікавленими особами. Свій вибір щодо стейкхолдера учасники зупинили на донорі – відпрацьовували комунікативні навички, аби залучити фінанси для розв´язання правових проблем людей у сільській місцевості.

24

Корисною для керівників бюро була й тема написання повідомлень на Фейсбук.

Вони дізнались, що треба переходити від офіційно-репортажного стилю до більш живого спілкування зі своєю цільовою аудиторію. Тренер ще раз нагадала, що повідомлення на ФБ-сторінках пишуться не для колег і партнерів, а для пересічних громадян – жителів відповідного міста чи району. Люди не сприймають штампи та офіційну мову юридичних термінів, так само як і банальні речі. Також тренер пояснила, що таке хештеги і як ними правильно користуватись.

25 26
27

Резюмуючи, слід відмітити, що хороша організація, гарна підготовка тренера, тепла дружня атмосфера – все це сприяло тому, що учасники творчо підходили до вирішення завдань, були відкриті до нових знань, позитивно налаштовані та щирі під час обміну думками.