назад

Учасник АТО з Кривого Рогу в суді відстояв своє право на пільговий проїзд

170-2Порушення права на безоплатний пільговий проїзд спонукало демобілізованого воїна 93-ї окремої механізованої бригади Сергія Бойка, якого з родиною водій висадив з маршрутного таксі, відстоювати свої права у суді.

Враховуючи, що такі ситуації є непоодинокими, Сергій, який є головою місцевої «Всеукраїнської спілки воїнів АТО» у Криворізькому регіоні, ініціював об’єднання в групи тих, хто опинився в подібній ситуації, аби моніторити дотримання закону в громадському транспорті, залучати до цих активностей ЗМІ.

Після інциденту в маршрутці, атовець зафіксував назву компанії-перевізника, держзнак автомобіля, після чого написав скаргу до відділу транспорту та зв’язку виконкому Криворізької міської ради. Дізнавшись про своє право на адвоката, гарантованого державою, Сергій звернувся до Першого криворізького місцевого центру з надання безоплатної вторинної правової допомоги.

За дорученням центру інтереси Сергія в суді представляла адвокат Олена Шафранова. За понад півтора роки справу було скеровано з суду в м. Одеса за місцем реєстрації відповідача (підприємства-перевізника ПАТ «Північтранс») до Жовтневого районного суду м. Кривого Рогу (за місцем проживання позивача) та розглянуто впродовж шести судових засідань. 12 червня 2018 року суд виніс рішення на користь позивача Сергія Бойка.

«Таке рішення стало прецедентом для Кривого рогу. Суспільний розголос, широке висвітлення цієї справи у ЗМІ дає сподівання, що подібні ситуації з порушенням прав на пільговий проїзд для учасників АТО будуть виключенням з правил. А в разі порушення, люди знатимуть куди їм звертатись для захисту своїх прав. До речі, нагадаю, що учасники АТО звільняються від судового збору у справах щодо захисту їхніх прав», – зазначив директор Координаційного центру з надання правової допомоги Олексій Бонюк, коментуючи успішну справу.


ДОВІДКОВО:

Що робити, якщо Вам відмовили у пільговому проїзді?

1. У разі відмови варто сплатити за проїзд та взяти квиток (за можливості — з відеофіксацією);
2. Зафіксувати ПІБ водія та назву компанії-перевізника, а після виходу з маршрутки — держзнак автомобіля;
3. Спробувати заручитись підтримкою свідків — інших пасажирів;
4. Викликати поліцію, передати дані про маршрутку та наполягати на складанні матеріалів про адміністративне правопорушення за ст. 133-1 Кодексу про адміністративні правопорушення України;
5. Надіслати скаргу до відділу транспорту та зв’язку Вашої міської ради (якщо йдеться про міські перевезення), або до Державної служби України з безпеки на транспорті (01135, м. Київ, пр. Перемоги, 14), якщо мова йде про міжміські перевезення.