Традиційно види взаємодії поділяють на дві групи: співробітництво і суперництво. Сьогодні ми поговоримо про співробітництво, яке сприяє організації спільної діяльності, забезпечує її успішність, узгодженість та ефективність. Саме так можна охарактеризувати просвітницько-виховні заходи, які впродовж трьох днів пройшли у школах Каховського району та м. Нова Каховка. Але передувала їм велика підготовча робота, яку провели в.о. директора Каховського місцевого центру Руслан Поляков та інтегратор Володимир Щербаков з адміністраціями загальноосвітніх шкіл району, представниками батьківських комітетів та учнівського самоврядування.
«Що таке шкільний булінг та як з ним боротися» – цій темі були присвячені лекції та семінари, які з 17 по 19 квітня провели фахівці Каховського місцевого центру з надання БВПД та підпорядкованих йому дев´яти бюро – Великолепетиського, Верхньорогачицького, Генічеського, Горностаївського, Іванівського, Нижньосірогозького, Новокаховського, Новотроїцького та Чаплинського.
«Випадки цькування серед учнів завжди були частиною школи, однак зараз вони стають більш помітнішими: 8 із 10 дітей сьогодні в Україні є жертвами булінгу», – зазначив Володимир Щербаков, який скоординував колег. Тому мета заходу – не лише з’ясування основних понять, ознак, форм та видів булінгу, а й профілактика негативної поведінки у підростаючого покоління.
Також працівники Каховського місцевого центру ознайомили дітей та вчителів шкіл з угодою щодо попередження булінгу, яку розробили фахівці Чаплинського бюро правової допомоги (Каховський місцевий центр) та Голопристанського місцевого центру з надання БВПД в координації з Регіональним центром з надання БВПД у Херсонської області.
Крім того, наші колеги використовували інформаційний ресурс http://humra.org/ru, бо мультфільми правового характеру допомагають дітям сприймати новий матеріал та усвідомлювати свої права та обов’язки.
Підводячи підсумки триденного інформування, інтегратор Каховського місцевого центру відзначив: «Учням цікаво було отримати інформацію від фахівців з права, розібратися, як діяти у разі виникнення подібної ситуації, до кого звертатись за допомогою. Вони жваво обмінювались думками та дискутували щодо наслідків такої поведінки та відповідальності для агресора. Приємно було чути слова подяки як від школярів, так і від вчителів за викладений матеріал, але ще приємнішими були домовленості на майбутню співпрацю».
Необхідно зазначити, що освітяни із задоволенням погодилися співпрацювати в напрямку попередження булінгу, оскільки в Україні ще не ухвалена Національна програма з протидії булінгу. Тож усі запропоновані ідеї та надані інформаційні матеріали щодо протидії шкільному булінгу, освітяни взяли на озброєння та надали свої пропозиції щодо удосконалення вищезазначеної угоди.