назад
31.05.18

Удосконалити процеси та запобігти ризикам у системі БПД

31.05.2018    yakistПро орієнтацію на правові потреби громадян, про роботу на випередження можливих ризиків та чи допоможе система управління якістю удосконалити надання правової допомоги говорили під час тренінгу 29-30 травня 2018 року. Захід організований за підтримки українсько-канадського проекту «Доступна та якісна правова допомога в Україні» та об’єднав фахівців Координаційного центру, Регіонального та місцевих центрів у місті Києві.

«Система безоплатної правової допомоги повинна бути на крок попереду,  переконаний заступник директора Координаційного центру Олександр Баранов. – Тому ми шукатимемо найбільш ефективні інструменти, що повинні гарантувати нашим громадянам якість правових послуг».

Учасники тренінгу ознайомилися зі стандартом ISO 9001:2015 та досвідом його впровадження за кордоном та в Україні. На думку тренерів, впровадження системи управління якістю у державних органах та органах місцевого самоврядування це:

• наявність можливості підвищення рівня управління для досягнення прозорості і публічності у своїй діяльності;
• підвищення ефективності використання бюджетних коштів;
• підвищення якості послуг, що надаються громадянам, та їх довіри;
• раціональне та ефективне використання ресурсів, особливо людських;
• спільна мова з підприємствами та організаціями, що вже мають систему управління якістю;
• краще адаптування нових працівників в умовах плинності персоналу;
• застосування механізмів суспільного контролю;
• збільшення перспектив щодо контактів із потенційними грантодавцями та інвесторами;
• підвищення правової культури мешканців областей, міст та сіл, де розташовані органи державної влади та органи місцевого самоврядування.

31.05.2018    (10)

31.05.2018    (11)

Серед останніх прикладів впровадження таких систем в Україні – Державна авіаційна служба, Державна інспекція ядерного регулювання, Херсонська обласна державна адміністрація, ДП «Державний експертний центр Міністерства охорони здоров’я», що минулоріч пройшли сертифікацію на відповідність стандарту.

Водночас Україна вже мала досвід запровадження на державному рівні версії стандарту ISO 9001:2001, який не приніс очікуваних результатів. Постанова Кабінету Міністрів України від 18.06.2008 № 614 «Про затвердження Програми запровадження системи управління якістю в органах виконавчої влади» за три роки втратила чинність.

Тож впродовж тренінгу ключовим було з’ясувати, що можна робити краще у системі безоплатної правової допомоги та чи варто застосовувати для удосконалення управлінських процесів саме такий інструмент, як система управління якістю.

31.05.2018    (2)

31.05.2018    (3)

Наразі навіть без офіційного документування процесів та проходження сертифікації розуміння принципів системи управління якістю важливе для удосконалення наявної системи менеджменту. Стандарт ISO 9001:2015 відрізняється від попередніх тим, що є ризикоорієнтованим – для керівництва установи важливо розуміти, які є процеси в системі, де існує перетинання співпраці різних структурних підрозділів та якими можуть бути ризики.

Тож ключове завдання – спростити діяльність через упорядкування процесів та визначення зон відповідальності, аби кожен працівник розумів що і як робити і як взаємодіяти. Тренери переконані, що менше 20% проблем якості виникає з вини працівників, решта – недосконалість технологій та процесів.

31.05.2018    (8)

31.05.2018    (12)

Керівники структурних підрозділів Координаційного центру та директори Регіонального та київських місцевих центрів під час практичної роботи визначили послуги та їх споживачів у КЦ, РЦ, МЦ, а також схеми процесів та взаємодії персоналу системи БПД.

За результатами ознайомлення з системою управління якістю та практичної роботи були обговорені кроки з удосконалення наявної системи менеджменту, більш чіткого розподілу повноважень, завдань та відповідальності.

31.05.2018    (5)

31.05.2018    (9)

Тренерами стали консультанти з питань менеджменту Тетяна Ганькевич та Людмила Філатова.


Приєднуйтесь до сторінок Координаційного центру з надання правової допомоги у соціальних мережах:

Facebook Facebook          YouTube YouTube          Google Google+  тTwitter