назад
14.03.19

Великобагачанське бюро правової допомоги інформує щодо алгоритму дій споживача в разі придбання товару неналежної якості

110320191

Нормативно-правові акти, якими врегульовано відносини між споживачами та суб’єктами, які здійснюють торгівельну діяльність, а також визначено механізм захисту прав споживачів є Закон України «Про захист прав споживачів» та Постанова Кабінету міністрів України «Про затвердження Порядку провадження торговельної діяльності та правил торговельного обслуговування на ринку споживчих товарів» № 833 від 15 червня 2006 року.

Відповідними документами зазначено, які права має споживач у разі придбання товару неналежної якості, а саме, коли споживачем виявлено товар неналежної якості то протягом встановленого гарантійного строку або протягом чотирнадцяти днів споживач має право повернути та вимагати безоплатне усунення недоліків товару.

Також споживач має право вимагати: пропорційного зменшення ціни, безоплатного усунення недоліків товару в розумний строк, відшкодування витрат на усунення недоліків товару.

До того ж зазначено права, котрі має споживач у разі придбання ним товару неналежної якості. У разі виявлення протягом встановленого гарантійного строку істотних недоліків, які виникли з вини виробника товару (продавця, виконавця), або фальсифікації товару, підтверджених за необхідності висновком експертизи, споживач, в порядку та у строки, що встановлені законодавством і на підставі обов’язкових для сторін правил чи договору, має право за своїм вибором вимагати від продавця або виробника: розірвання договору та повернення сплаченої за товар грошової суми; вимагати заміни товару на такий же товар або на аналогічний, з числа наявних у продавця (виробника), товар. Вищевказані положення визначені у                           ч. 1 ст. 8 Закону України «Про захист прав споживачів».

Продавець, чи виробник відповідно до положень ст. 8 Закону України «Про захист прав споживачів» зобов’язані прийняти товар неналежної якості у споживача і задовольнити його вимоги.

Умовами при заміні товару в котрому виявлено недоліки особа має право на заміну товару аналогічної марки (моделі, артикулу, модифікації) належної якості, ціна на який змінилася, перерахунок вартості не проводиться.

Під час заміни товару з недоліками на такий же товар іншої марки (моделі, артикулу, модифікації) належної якості перерахунок вартості товару з недоліками у разі підвищення ціни провадиться виходячи з його вартості на час обміну, а в разі зниження ціни – виходячи з вартості на час купівлі.

При розірванні договору розрахунки із споживачем у разі підвищення ціни на товар провадяться виходячи з його вартості на час пред’явлення відповідної вимоги, а в разі зниження ціни – виходячи з вартості товару на час купівлі. Гроші, сплачені за товар, повертаються споживачеві у день розірвання договору, а в разі неможливості повернути гроші у день розірвання договору – в інший строк за домовленістю сторін, але не пізніше ніж протягом семи днів.

У випадках коли споживач купує продукти харчування продавець зобов’язаний замінити його на харчовий продукт, який є придатним до споживання, або повернути споживачеві сплачені ним кошти.

Такі недоліки повинні бути усунуті протягом чотирнадцяти днів з дати його пред’явлення або за згодою сторін в інший строк.

На письмову вимогу споживача на час ремонту йому надається (з доставкою) товар аналогічної марки (моделі, артикулу, модифікації) незалежно від моделі. Для цього продавець, виробник (підприємство, що задовольняє вимоги споживача, встановлені частиною першою цієї статті) зобов’язані створювати (мати) обмінний фонд товарів. Перелік таких товарів визначається Кабінетом Міністрів України.

За кожний день затримки виконання вимоги про надання товару аналогічної марки (моделі, артикулу, модифікації) та за кожний день затримки усунення недоліків понад установлений строк (чотирнадцять днів) споживачеві виплачується неустойка відповідно в розмірі одного відсотка вартості.

При усуненні недоліків шляхом заміни комплектуючого виробу або складової частини товару, на які встановлено гарантійні строки, гарантійний строк на новий комплектуючий виріб і складову частину обчислюється починаючи від дня видачі споживачеві товару після ремонту.

Споживач має право брати участь у перевірці якості товару особисто або через свого представника. Для повернення товару покупець повинен пред’явити пред’явлення споживачем розрахункового документа, а щодо товарів, на які встановлено гарантійний строк – технічного паспорта чи іншого документа, що його замінює, з позначкою про дату продажу.

Нагадаємо, детальну інформацію з питань надання правової допомоги можна отримати у Великобагачанському бюро правової допомоги за адресою: смт. В.Багачка, вул. Каштанова, 19-А з понеділка по п’ятницю з 9.00 до 18.00 або за тел. (0532)50 27 22.

Інформацію про адресу найближчого місцевого центру чи бюро правової допомоги можна отримати за єдиним телефонним номером системи безоплатної правової допомоги – 0 800 213 103 (дзвінки безкоштовні зі стаціонарних та мобільних телефонів в межах України, цілодобово).