назад
03.08.17

Відключили газ за відсутності боргу? Звертайтесь за консультацією до фахівців з безоплатної правової допомоги і будьте уважні!

1

18 липня 2017 року в селі Верхня Ланна Карлівського району в приміщенні сільської ради працював мобільний консультаційний пункт доступу до безоплатної правової допомоги. Начальник Карлівського бюро правової допомоги Юрій Ночовний надавав правові консультації та роз’яснення чинного законодавства. Мешканці Верхньої Ланни мали змогу отримати індивідуальні юридичні консультації з питань адміністративного та цивільного права.

Так за допомогою звернулася громадянка, у якої виник спір з постачальником енергоносіїв – ПАТ «Полтавагаз». Жінка сумлінно і постійно сплачувала за користування спожитим газом, заборгованості ніколи не було, але до неї завітала бригада майстрів «Полтавагаз» для відключення її від постачання за заборгованість станом на 1 липня 2017 року. Жодного повідомлення про наявність такого боргу громадянка не отримувала. 

Фахівець бюро пояснив, що згідно «Правил надання населенню послуг газопостачання», які затверджені Постановою Кабінету Міністрів України від 9 грудня 1999 р. № 2246, якщо споживач не оплатив надані послуги з газопостачання протягом 10 днів після строку, зазначеного в договорі чи платіжному документі, споживачеві надсилається письмове попередження про припинення газопостачання.

У разі не оплати наданих послуг з газопостачання протягом 10 днів після отримання споживачем письмового попередження (з позначкою про його вручення) газопостачальне/газорозподільне підприємство має право відключити споживача від газопостачання (крім випадку, коли споживач на момент відключення пред’явив представникам газопостачального/газорозподільного підприємства платіжний документ, який свідчить про погашення заборгованості в повному обсязі).

Варто зауважити, що припинення газопостачання не звільняє споживача від обов’язку сплатити заборгованість за фактично отримані послуги з газопостачання.

Забороняється відключати споживачів від газопостачання в останній робочий день перед вихідними та святковими днями, крім випадків аварійних ситуацій в системах газопостачання.

Пунктом 20 цих Правил передбачено, що за несвоєчасну оплату послуг з газопостачання споживач сплачує неустойку (пеню) згідно із законом або договором.

Крім того, пунктом 7 цих Правил визначається, що припинення постачання газу споживачеві в житлових будинках залежно від обставин здійснюється шляхом перекриття запірних пристроїв та встановлення пломби та/або інвентарної заглушки перед газовим приладом (пристроєм) або на ввідному газопроводі.

Механічне від’єднання відводу газопроводу від діючого газопроводу здійснюється у разі:

–          самовільного відновлення споживачем газопостачання;

–          неодноразової відмови споживача у доступі представникам газорозподільного підприємства до свого об’єкта для припинення газопостачання за порушення споживачем строків оплати послуг чи недопущення виникнення аварійних ситуацій.

У разі неодноразової відмови споживача у доступі, передбаченому абзацом четвертим цього пункту, представниками газорозподільного підприємства складається акт-претензія щодо відмови споживача у доступі, яка підписується представником газопостачального/газорозподільного підприємства та однією незаінтересованою особою (представником органу місцевого самоврядування).

Про припинення газопостачання складається акт у двох примірниках, один з яких залишається у споживача.

Щодо правомірності чи не правомірності відключення та суми боргу, то слід звірити платіжки з базами даних ПАТ «Полтавагаз». Якщо відсутність боргу підтвердиться, а газовики все ж відключать газ, то слід звертатися до суду з позовом про захист прав споживачів та усунення неправомірних дій.

Громадянці надано допомогу у складенні звернення до постачальника енергоносіїв про надання інформації для вирішення справи по суті.

 Нагадуємо, що реалізувати своє право на безоплатну правову допомогу громадяни можуть звернувшись до Карлівського бюро правової допомоги, яке знаходиться за адресою: м. Карлівка, вул. Полтавський шлях, 54-А, тел. (05346) 26-3-10.

Додатково повідомляємо, що цілодобово функціонує єдиний телефонний номер системи безоплатної правової допомоги – 0 800 213 103. Дзвінки зі стаціонарних та мобільних телефонів в межах України безкоштовні.