Про безпечний Інтернет, правила спілкування в соцмережах, кібербулінг та можливість захистити свої права за допомогою системи безоплатної правової допомоги розповіли в ході відкритого лекторію «Фокус на факти» фахівці системи БПД. Захід пройшов у читальній залі Херсонської обласної бібліотеки для юнацтва ім. Б. Лавреньова для учнів 7-их класів Херсонської загальноосвітньої школи № 54.
З підлітками спілкувалися заступниця директора Регіонального центру з надання БВПД у Херсонській області Олена Іпатенко та начальниця відділу комунікацій та правопросвітництва Лариса Аболончикова, які провели цикл коротких лекцій, об´єднаних тематично.
Олена Іпатенко доступно та цікаво розповіла про важливість Інтернету та зручність користування онлайн-сервісами, соцмережами або месенджерами, водночас акцентуючи увагу й на негативних факторах, з якими можуть зіткнутися юні інтернет-користувачі.
Не залишили байдужими школярів і реальні історії, які наводила Олена Іпатенко, коли розповідала, до яких наслідків може призвести цькування, приниження або загрози в мережі та хитрощі, які використовують інтернет-шахраї.
Доповнили розповідь відеопрезентація та перегляд соціального ролику «Обережно: кібербулінг». Окрім того, діти включилися в розмову і розробили декілька правил для профілактики і подолання кібербулінгу.
Вони усвідомили, що не можна виплескувати свій поганий настрій у кібер-простір. Варто не забувати, що у віртуальному просторі, як і в реальному, діє золоте правило: стався до інших так, як хотілося б, щоб ставились до тебе.
Не можна відповідати на принизливі чи загрозливі повідомлення, краще порадитися з дорослими, заспокоїтися, переключити увагу на щось позитивне. Але якщо цькування триває певний час, треба обов´язково зберегти підтвердження факту нападів, тобто зробити скріншот (знімок екрана).
Якщо неприємно вразило якесь повідомлення, фото або відео, треба вимкнути екран, аби зупинити негативний вплив, і негайно звернутись до батьків або дорослих за порадою. Також можна зберегти чи роздрукувати сторінку, а ще – заблокувати отримання повідомлень з певних адрес.
Говорили і про підтримку, увагу, небайдужість до проявів агресії як і мережі, так і в учнівському середовищі. Тому корисними для підлітків були наступні настанови в разі, якщо вони стали очевидцем кібербулінгу або булінгу.
По-перше, треба виступити проти булера (дати зрозуміти, що такі дії вами оцінюються негативно). По-друге, підтримати жертву (особисто чи у віртуальному просторі сказати, що кібербулінг – це погано; таким чином надається емоційна підтримка жертві). По-третє, обов´язково повідомити дорослих про знущання в кібер-просторі. Адже, як зазначено в Резолюції 32-й сесії Ради ООН з прав людини «Заохочення, захист і здійснення прав людини в Інтернеті»:
…Ті ж самі права, які людина має в офлайн-середовищі, повинні також захищатися в онлайн-середовищі».
Окрім того, Олена Вікторівна повідомила про функціонування національної дитячої гарячої лінії: 116 111, на яку можна телефонувати у випадку, якщо діти стали жертвою кіберцькування і самостійно не можуть знайти вихід.
Про те, як система БПД захищає права дітей, котрі є суб´єктами права на безоплатну вторинну правову допомогу, тобто складання процесуальних документів, представництво інтересів у суді та захист розповіла Лариса Аболончикова.
Старшокласники дізнались, що можуть звертатися з будь-яких правових питань до центрів з надання БВПД чи бюро правової допомоги або телефонувати на гарячу лінію і переглянули короткі ролики системи БПД.
Після відповідей на запитання, учні отримали буклети «Твої права – твій надійний захист», на зворотній стороні яких побачили і запам´ятали цілодобовий безкоштовний номер гарячої лінії системи БПД: 0 800 213 103.