назад
23.07.18

Як адвокати дотримувались стандартів якості надання БВПД у І півріччі 2018 року

23.07.2018   advokatНачальники відділів забезпечення якості правової допомоги регіональних центрів з надання безоплатної вторинної правової допомоги (далі – менеджери з якості) упродовж звітного періоду провели: 781 спостереження в судах, у тому числі 588 – у судах першої інстанції, 193 – у судах апеляційної інстанції. Під час проведення спостережень оцінено дотримання стандартів 597 адвокатами, а також 209 бесід з клієнтами.

Діаграма 1

diagrama 1 pivrichchja

Діаграма 2

diagrama 2 pivrichchja

Діаграма 3

diagrama 3 pivrichchja

Під час спостереження виявлено 2 випадки недотримання адвокатами стандартів, зокрема:

  • адвокат не повідомив центр про вступ у справу адвоката за договором;
  • адвокат не з’явився у судове засідання без належного повідомлення про причини неявки.

Серед проаналізованих випадків відсутні грубі порушення стандартів, а в зазначених випадках наслідки порушення стандартів менеджером з якості були роз’яснені адвокатам та проведені бесіди з метою уникнення таких випадків у майбутньому.

Загалом адвокати показують високий професійний рівень, виявляють добру підготовку до судових засідань, ознайомлені з матеріалами справ. У більшості адвокатів наявний контакт з підзахисними та поважливе ставлення до них.

СИСТЕМАТИЗАЦІЯ ПРИКЛАДІВ УСПІШНОГО ЗАХИСТУ, КРАЩИХ ПРАКТИК АДВОКАТСЬКОЇ ДІЯЛЬНОСТІ

У звітному періоді менеджерами з якості опрацьовано 54 приклади кращих практик та 201 зразок успішного захисту.

Діаграма 4

diagrama 4 pivrichchja

Окрім того, у І півріччі 2018 року адвокатами, які надають БВПД, в інтересах клієнтів було досягнуто, зокрема, такі результати:

  • винесення виправдувального вироку – 60 випадків;
  • зменшення обсягу обвинувачення – 195 випадків;
  • зміна запобіжного заходу з тримання під вартою на більш м’який – 411 випадків;
  • закриття кримінального провадження у зв’язку з відсутністю в діяннях складу злочину – 71 випадок;
  • звільнення від відбування покарання з випробуванням – 3858 випадків;
  • призначення мінімального строку (розміру) покарання – 3644 випадки.

АНОНІМНЕ АНКЕТУВАННЯ КЛІЄНТІВ ТА АДВОКАТІВ 

Анонімні анкетування проводяться з метою підвищення якості надання безоплатної вторинної правової допомоги та налагодження постійного зв’язку із суб’єктами надання права на безоплатну вторинну правову допомогу.

Діаграма 5

diagrama 5 pivrichchja

Діаграма 6

diagrama 6 pivrichchja

ПРОПОЗИЦІЇ ТА ВІДГУКИ КЛІЄНТІВ:

  • проведення семінару на тему «Особливості надання правової допомоги потерпілим від домашнього насильства» для підвищення кваліфікації працівників центрів та адвокатів, які надають безоплатну правову допомогу;
  • запровадження механізму сповіщення клієнта адвокатом про виконану роботу;
  • удосконалення системи опитування клієнтів щодо якості наданих послуг.

Загалом більшість опитаних задоволені роботою адвокатів, не мають претензій щодо штатної кількості працівників центрів БПД та мають позитивні враження після співпраці із системою БПД на місцевому та регіональному рівнях, зазначаючи, що система надання безоплатної правової допомоги працює добре.

ПРОПОЗИЦІЇ АДВОКАТІВ:

  • спрощення звітності шляхом уможливлення подання звітних документів онлайн;
  • підвищення розміру винагороди адвокатам;
  • запровадження автоматичного розподілу доручень;
  • врегулювання питання своєчасності виплати адвокатам винагороди;
  • збільшення сертифікованих тренінгів для підвищення кваліфікації адвокатів, які надають безоплатну правову допомогу;
  • проведення каскадних тренінгів;
  • удосконалення або зміна анкети для анонімного опитування адвокатів, які надають безоплатну правову допомогу.

Підсумовуючи пропозиції адвокатів, можна підкреслити, що найбільш численними є вимоги щодо спрощення подання звітності, створення можливості подавати звітність онлайн, підвищення розміру винагороди, проведення сертифікованих тренінгів та зміни анкети для анонімного опитування.

ПЕРЕГЛЯНУТИ ТА ЗАВАНТАЖИТИ ПОВНУ ВЕРСІЮ ЗВІТУ ЗА РЕЗУЛЬТАТАМИ МОНІТОРИНГУ


Довідково

Згідно з пунктом 2 статті 26 Закону України від 02.06.2011 № 3460-VI «Про безоплатну правову допомогу» адвокат, який надає безоплатну вторинну правову допомогу, зобов’язаний надавати цю допомогу якісно та в необхідному обсязі. Такий же обов’язок покладений на адвокатів контрактом, який вони укладають із центром з надання БВПД.

Стандарти були розроблені робочою групою під головуванням Олександри Яновської, адвоката, д.ю.н., професора кафедри правосуддя Київського національного університету імені Тараса Шевченка. До складу робочої групи увійшли представники органів адвокатського самоврядування, науковці, системи безоплатної правової допомоги.

17 грудня 2013 року Рада адвокатів України схвалила проект стандартів якості надання безоплатної правової допомоги у кримінальному процесі. 25 лютого 2014 року наказом Міністерства юстиції України № 380/5 стандарти були затверджені та введені в дію з 01 липня 2014 року.

Стандарти – це 29 обов’язкових для виконання кроків, які повинен здійснювати адвокат, надаючи безоплатну вторинну правову допомогу у кримінальному процесі, що є гарантією надання ним/нею такої допомоги якісно.

З 01 липня 2015 року запроваджено проведення моніторингу дотримання адвокатами стандартів якості надання безоплатної вторинної правової допомоги у кримінальному процесі, затверджених згаданим вище наказом Мін’юсту.

Моніторинг здійснюють менеджери з якості відповідно до наказу Координаційного центру з надання правової допомоги від 06 квітня 2015 року № 136 «Питання організації моніторингу дотримання адвокатами стандартів якості надання безоплатної вторинної правової допомоги у кримінальному процесі».


Приєднуйтесь до сторінок Координаційного центру з надання правової допомоги у соціальних мережах:

Facebook Facebook            YouTube YouTube             Google Google+       тTwitter