Під час дистанційної роботи до відділу «Городенківське бюро правової допомоги» Коломийського місцевого центру з надання безоплатної вторинної правової допомоги в телефонному режимі звернулася клієнтка із питанням: «Як в період карантину подати документи для реєстрації в центрі зайнятості, щоб не було перерви трудового стажу?»
Через спалах інфекції COVID-19 в Україні державна служба зайнятості змінила підхід до роботи з клієнтами.
30 березня прийнятий комплексний закон на забезпечення додаткових соціальних та економічних гарантій у зв’язку з поширенням коронавірусної хвороби, який дозволив врегулювати питання реєстрації безробітних, які звернулися у пошуку роботи.
Так, від моменту запровадження карантину служба зайнятості працює з громадянами у дистанційному режимі, використовуючи засоби мобільного та інтернет-зв’язку, «гарячі» телефонні лінії, спеціальні скриньки для кореспонденції.
Правила звернення до служби зайнятості оприлюднено на її офіційному сайті.
На період карантину впроваджено тимчасові особливості обслуговування клієнтів:
1. У кожному центрі зайнятості є оголошення про тимчасовий порядок роботи установи, адреси електронної пошти центру зайнятості та обласного центру зайнятості, номер телефону чергового фахівця, номер телефону гарячої лінії обласного центру зайнятості. Телефонні номери “гарячих ліній” обласних центрів зайнятості.
2. Прийом документів від клієнтів, у тому числі для фіксації наміру клієнта бути зареєстрованим як безробітним, здійснюється засобами електронного зв’язку або через скриньки для прийому кореспонденції, розміщені у кожному центрі зайнятості. Опрацювання документів проходить щоденно, за результати чого з клієнтом зв’язується фахівець центру зайнятості, який спеціалізується на питанні, котре цікавить клієнта. Клієнту необхідно обов’язково надати центру зайнятості актуальні контактні дані, за якими він перебуває на постійному зв’язку.
Кожному, хто будь-яким доступним каналом надав службі зайнятості на місцях документи, необхідні для реєстрації, статус безробітного надається з першого дня звернення у службу. При цьому, безробітному не потрібно приходити у центр зайнятості особисто. Все обслуговування фахівці здійснюють дистанційно.
На сайті Державної служби зайнятості у рубриці «Електронне подання документів» зазначені особливості реєстрації та обслуговування безробітних у період карантину, є покрокова інструкція щодо реєстрації осіб як безробітних в державній службі зайнятості. Також зазначений перелік необхідних документів, містяться посилання на бланки заяв про надання/поновлення статусу безробітного, призначення/поновлення виплати допомоги з безробіття, описані правила взаємодії безробітних із центром зайнятості у період карантину.
Сьогодні можна стати на облік у центрі зайнятості онлайн, для цього потрібно заповнити заяви вдома та надіслати на e-mail адресу відповідного центру зайнятості. Для того, щоб це зробити, діють наступні правила:
1) Завантажте з сайту ДСЗ дві заяви: про надання статусу безробітного та про призначення допомоги;
2) Роздрукуйте, заповніть та підпишіть особисто заяви;
3) Відскануйте їх (для цього можна використати безкоштовні додатки у Play Market чи App Store);
4) Зробіть фото- чи сканкопії документів, необхідних для реєстрації;
5) Заархівуйте усі документи в єдиний файл та надішліть його на e-mail адресу центру зайнятості. Можна обрати будь-який центр зайнятості, зручний для обслуговування, незалежно від реєстрації місця проживання;
6) Очікуйте відповіді та тримайте зв’язок з вашим кар’єрним радником;
7) Впродовж 10 робочих днів після карантину подайте оригінали документів до центру зайнятості.