назад
14.03.17

Як захистити себе від продавців-шахраїв в Інтернеті?

71 mainРозвиток глобальної комп’ютерної мережі Інтернет дуже змінив життя людини. За останні роки вона перетворилася в явище світового масштабу. Із розвитком Всесвітньої мережі збільшується і кількість тих, хто прагне нажитись за допомогою нових технологій. Часто жертвами Інтернет злодіїв стають звичайні громадяни, адже суттєво збільшилась кількість людей, які здійснюють купівлю-продаж товарів в Інтернеті. До Корюківського бюро правової допомоги звертаються громадяни, права яких порушили недобросовісні Інтернет-продавці, тож ми надаємо роз’яснення як не потрапити до рук шахраїв.

Перш за все, громадяни, які полюбляють робити покупки в Інтернеті, повинні уважно почитати Закон України «Про захист прав споживачів». В Законі чітко прописано, що продавець зобов’язаний надати покупцеві детальну інформацію відносно того, куди він повинен звернутися у тому випадку, коли товар виявився неякісним або непідходящим.
Краще при виборі продавця звернути увагу, чи вказана на сайті інформація як, коли і за яких обставин покупець може повернути товар назад, отримавши назад кошти або компенсацію. Якщо на Інтернет-сторінці не вказана адреса офісу продавця- краще не робити покупки в такому магазині. Детальніше про обов’язки продавця ви можете дізнатись з вищевказаного Закону України «Про захист прав споживачів» (ч. 2 ст. 13 ). Та найголовніше: перевіряти репутацію продавця треба до оплати товару або послуги!
Коли Ви будете упевнені, що продавець добросовісний та діє відповідно до законодавства України, Ви робите замовлення. Інтернет-магазин повинен підтвердити замовлення письмово або за допомогою електронного повідомлення. Таким повідомленням називають інформацію, яку споживач може у будь-який спосіб відтворити або зберегти в електронному вигляді. Рекомендуємо покупцям дублювати всі дані на папері або в електронному листі. Зазвичай, такі повідомлення надсилають покупцям на їх електронну пошту. Після замовлення та доставки товару продавець повинен надати покупцю певні документи. Це залежить від того, хто продавець (юридична особа чи приватний підприємець) і які способи оплати та доставки обрав покупець.
Подбайте про те, щоб мати максимум підтверджуючої документації. Саме це надалі підвищує ваші шанси компенсувати збиток за неякісний або зовсім не доставлений товар. Це може бути рахунок-фактура, накладна, акт прийому-передачі, чек, квитанція про оплату. Ви отримали товар разом з усією необхідною документацією. Але він Вам не сподобався (не відповідає зазначеним на сайті характеристикам, присутні пошкодження тощо). Законодавством передбачене повернення товару протягом 14-ти днів.
Але необхідно мати на увазі те, що одразу розірвати договір купівлі-продажу та повернути товар не можна. Спочатку мова йде про обмін на аналогічний товар. Суди звертають увагу на даний нюанс. Тож спочатку вимагаємо обміну, якщо ж аналогічного товару продавець Вам надати не може- маєте право розірвати договір купівлі-продажу. Звертаємо Вашу увагу і на те, що не всі товари підлягають обміну та поверненню. Перелік таких товарів затверджений Постановою Кабінету Міністрів України від 19.03.1994 року № 172. Це, зокрема, продовольчі товари, лікарські препарати та засоби, предмети сангігієни, непродовольчі товари (парфюмерно-косметичні вироби, білизна, друковані видання тощо). Важливо! Для того, щоб мати змогу розірвати договір купівлі-продажу, необхідно зберегти товар у незмінному стані (ч. 7 ст. 12 Закону «Про захист прав споживачів»). Якщо Ви стали жертвою Інтернет-шахраїв, звертайтесь до Менського місцевого центру з надання БВПД за адресою: м. Мена, вул. Героїв АТО,9, тел:3-30-01.

Начальник
Корюківського бюро правової допомоги
Левченко Євгенія