назад
08.01.19

Якість роботи з клієнтами в Херсонському місцевому центрі з надання БВПД досліджувала Світлана Ребриста

image128 грудня начальниця відділу моніторингу Регіонального центру з надання БВПД у Херсонській   області Світлана Ребриста відвідала Херсонський місцевий центр з надання БВПД, здійснивши спостереження за його діяльністю і спільно з директором Денисом Милокостим провела скайп-нараду з працівниками Білозерського та Олешківського бюро правової допомоги та надала консультативно-методичну допомогу.

Досліджуючи роботу місцевих центрів, фахівці з моніторингу першочергову увагу звертають на якість надання правових послуг, і зворотний зв’язок з клієнтом дозволяє своєчасно виявити недоліки, бо, на глибоке переконання Світлани Ребристої, будь-яка установа, яка не здатна прислухатися до своїх клієнтів і покращувати якість пропонованих послуг, приречена на провал. Водночас в ході моніторингового візиту детальному аналізу піддалися й такі напрямки роботи, як правопросвітницька діяльність; взаємодія з іншими провайдерами безоплатної правової допомоги; доступ до електронних сервісів Мін’юсту та інформаційно-правової бази WikiLegalAid, якість роботи з клієнтами в частині доступу до безоплатної правової допомоги.

З метою вдосконалення процесу надання правових послуг та поліпшення їх якості фахівчиня з моніторингу провела спостереження за консультуванням громадян. Цього дня до Херсонського місцевого центру завітало чотири клієнти. Відвідувачів цікавили питання земельного, сімейного, трудового права та порядок виконання судового рішення. Консультування проводили начальник відділу правової інформації та консультацій Фелікс Шмиголь та головний спеціаліст відділу Надія Теленга.

image2image3image4

По завершенні консультування Світлана Вікторівна поспілкувалася з відвідувачами щодо рівня задоволеності отриманими послугами та зазначила, що всі клієнти висловили подяку правникам і залишилися задоволеними, адже отримали вичерпні відповіді на свої запитання. За словами Світлани Вікторівни, клієнти високо оцінили фаховість та оперативність юристів, їх комунікативні навички, вміння вислухати та доброзичливість.

Окрім того, відвідувачі місцевого центру дізналися про унікальну можливість отримати правову консультацію самостійно, скориставшись довідково-інформаційною платформою правових консультацій WikiLegalAid.

Працівники місцевого центру пояснили, що у WikiLegalAid міститься більше 1400 консультацій з найактуальніших правових питань, і кожен охочий може знайти необхідну інформацію. Для її отримання треба ввести у вікні пошуку на головній сторінці слово або його корінь. На екрані з’явиться перелік консультацій, які містяться в базі. Знайти необхідну інформацію можна також через структуру категорій WikiLegalAid за галузями права.

image5Також Світлана Ребриста провела інтерв’ювання з Надією Теленгою з питань земельних правовідносин та практики Європейського суду з прав людини. Разом з тим фахівчиня з моніторингу надала колезі ряд рекомендацій та консультативно-методичну допомогу.

Спільно з працівниками місцевого центру Світлана Вікторівна вивчила зміст анкет клієнтів зі скриньки «Для відгуків», проаналізувала статистичні показники роботи місцевого центру за 2018 рік та приділила увагу кращим практикам у роботі місцевого центру та підпорядкованих йому бюро правової допомоги.

image6Під час скайп-наради з працівниками Білозерського та Олешківського бюро правової допомоги, яку провели Світлана Ребриста та Денис Милокостий, працівники бюро повідомили, як вирішується питання прийняття довгострокових правопросвітницьких проектів «Школа правознавців» та «Правова планета», чи є відповідна підтримка з боку органів місцевого самоврядування та райдержадміністрацій стосовно впровадження на адміністративних територіях районів юрисдикції бюро даних проектів.

Говорячи про важливість правової освіти дітей та молоді, Світлана Ребриста звернула увагу також на правове виховання. Працівники бюро, своєю чергою, обмінялися думками щодо проведення правопросвітницьких заходів для дітей в ігровій формі та поділилися враженнями від правової гри «Важниця правова», яку вони презентували під час Всеукраїнського тижня права і яку, без сумніву, будуть широко використовувати і в подальшому.

image7Варто нагадати, що в межах укладеної в жовтні 2018 року Угоди про співпрацю наші фахівці та колеги з Сумської і Полтавської областей мають змогу обмінюватися напрацюваннями, ділитися досвідом роботи на інформаційно-правовому ресурсі (ІПР).

Окремо мова йшла про зручність та актуальність матеріалів, які містяться на ІПР. Необхідно сказати, що працівники Херсонського місцевого центру та підпорядкованих йому бюро є активними користувачами ІПР та постійно розміщують свої інформаційно-правові напрацювання.

Ще одна позитивна ознака в роботі Херсонського місцевого центру, на яку звернула увагу Світлана Ребриста, це здатність та бажання керівника Дениса Милокостого в координації з Регіональним центром вивчити та своєчасно вирішити майнові потреби підпорядкованих бюро, що в значній мірі сприяє підвищенню рівня якості наданих послуг та зручності для перебування клієнтів у приміщеннях бюро.

Як швидко мова зайшла про облаштування приміщень, то слід висвітлити й цей напрямок роботи. Фахівчиня Регіонального центру досліджувала, наскільки зручним та ефективним є отримання правової допомоги для клієнтів Херсонського місцевого центру, у тому числі клієнтів з дітьми; чи мають відвідувачі доступ до електронних сервісів Мін’юсту та інформаційно-правової бази WikiLegalAid, чи зможуть вони скористатися роздатковими матеріалами.

image8image10

За результатами спостереження Світлана Ребриста зробила висновок: приміщення Херсонського місцевого центру з надання БВПД є зручним для клієнтів системи БПД, відвідувачі мають доступ до електронних сервісів Мін’юсту та інформаційно-правової бази WikiLegalAid, в наявності дитячий куточок та інформаційні стенди з актуальними роздатковими матеріалами.

Отже, на прикладі моніторингового спостереження одного із місцевих центрів Херсонської області ми показали, яким чином здійснюється перевірка діяльності місцевих центрів з надання БВПД та підпорядкованих бюро, на який рівень правових послуг можуть розраховувати клієнти та відповідність юридичних консультацій встановленим критеріям якості.