назад
23.03.16

З 1 липня правову допомогу мешканцям Хмельниччини надаватимуть у новостворених бюро

P1030224     Бюро правової допомоги та електронні сервіси приходять на зміну органам юстиції та державним реєстраторам — про це говорили під час прес-конференції, що відбулася 23 березня у конференц-залі філії НТКУ Хмельницькій регіональній дирекції “Поділля-центр”. У заході, організованому громадською організацією Український освітній центр реформ, взяли участь начальник Головного територіального управління юстиції у Хмельницькій області Віктор Худняк, заступник директора Регіонального центру з надання БВПД Олена Варфоломєєва, директор Хмельницького місцевого центру з надання БВПД Григорій Гоцький, начальник відділу Державної реєстрації юридичних осіб та фізичних осіб – підприємців, державних ЗМІ та легалізації громадських формувань ГТУЮ у Хмельницькій області Світлана Лисюк, а також президент Українського освітнього центру реформ Ірина Мовчан.

     Постановою Кабінету Міністрів “Про реформування територіальних органів Міністерства юстиції та розвиток системи надання безоплатної правової допомоги” передбачено ліквідацію в Україні 586 територіальних органів Мін’юсту на районному та міському рівнях і утворення 428 бюро правової допомоги, підпорядкованих місцевим центрам з надання БВПД. У Хмельницькій області з 1 липня 2016 року такі бюро діятимуть у 17 райцентрах. Саме вони забезпечуватимуть громадян, які не в змозі оплатити послуги юриста, правовим захистом та надаватимуть доступ до онлайн-послуг Міністерства юстиції.

     “На Хмельниччині на повну силу впроваджуються реформи Міністерства юстиції. Наша область першою в Україні передала повноваження органів юстиції щодо реєстрації бізнесу і нерухомості до органів місцевого самоврядування. Тобто децентралізація у юстиції — це доконаний факт”, — наголосив начальник Головного територіального управління юстиції у Хмельницькій області Віктор Худняк.

     За його словами, потреба в утворенні бюро правової допомоги у районах є очевидною. Бюро сприятимуть суттєвому розширенню доступу громадян до безоплатної правової допомоги, а також доступу до електронних сервісів Міністерства юстиції на рівні територіальних громад.

     “Як свідчить статистика, 80 % громадян, які звертаються до місцевих центрів з надання БВПД, потребують лише первинної правової допомоги, решта 20 % — вторинної. У бюро діятиме змішана модель надання правової допомоги: тут і консультуватимуть, і прийматимуть звернення про надання безоплатної вторинної правової допомоги, і здійснюватимуть безпосереднє представництво інтересів клієнтів у суді”, — пояснила заступник директора Регіонального центру з надання БВПД Олена Варфоломєєва.

     Планується, що у бюро працюватимуть двоє-троє фахових юристів, які не лише надаватимуть правову допомогу, але й допомагатимуть користуватися онлайн-сервісами Мін’юсту.

     “Основне завдання місцевих центрів з надання безоплатної вторинної правової допомоги — забезпечити рівний доступ громадян до правосуддя. Для того щоб отримати правову допомогу в центрі, потрібно лише підтвердити свою приналежність до вразливих категорій осіб, — розповів директор Хмельницького місцевого центру з надання БВПД Григорій Гоцький.

     Кількість громадян, які шукають справедливості у місцевих центрах Хмельниччини, повсякчас зростає. Відповідно до даних, які навів Григорій Гоцький, за шість місяців минулого року 1600 мешканців області звернулися за допомогою до центрів, а з нового року і до теперішнього часу фахівці нарахували 1100 таких звернень.

     Зазвичай перешкодою для отримання правової допомоги мешканцями віддалених населених пунктів є фінансова скрута та відстань до місцевих центрів, а відкриття бюро правової допомоги значною мірою вирішить цю проблему.

     Про онлайн-сервіси Мін’юсту розказала начальник відділу державної реєстрації юридичних осіб та фізичних осіб – підприємців, державних ЗМІ та легалізації громадських формувань ГТУЮ у Хмельницькій області Світлана Лисюк. За її словами, запровадження онлайн-послуг не лише заощаджує час і гроші громадян (одержання будь-якої довідки через інтернет-сервіс в середньому на 25 % дешевше), але й мінімізує ризики корупції при отриманні довідок, дозволів тощо.

     Як розповіла президент Українського освітнього центру реформ Ірина Мовчан, їхня організація спільно з Міністерством юстиції активно провадить інформаційну кампанію про можливість отримати онлайн-послуги. З цією метою уже підготовлено п’ять покрокових відеоінструкцій, які можна буде переглянути найближчим часом та проведено дев’ять вебінарів для працівників бібліотек, які під’єднані до програми “Бібліоміст”.

{gallery}img/novyny/2016/03_Berezen/23_1{/gallery}