назад
13.04.16

За півроку роботи контактного центру системи БПД до нього звернулось понад 57 тис. осіб

 MG 0724Впродовж перших шести місяців з початку роботи всеукраїнського контактного центру системи безоплатної правової допомоги його операторами прийнято 57 340 вхідних дзвінків від громадян.

Третина осіб (38%), що телефонували гарячу лінію 0 800 213 103, цікавились питаннями пенсійного забезпечення, соціального захисту (зокрема, щодо отримання пільг для учасників АТО, допомоги їхнім родинам; допомоги переселенцям з тимчасово окупованої території України та районів проведення антитерористичної операції в інші регіони України; надання медичної допомоги та порядку відшкодування витрат на надання медичної допомоги військовослужбовцям; призначення субсидій), земельних питань, питань, що стосуються мобілізації та проходження строкової служби військовозобов’язаними особами, контактів державних установ та організацій (гарячих ліній). Додзвонювачів також хвилювали питання щодо незаконного звільнення та порушення законодавства у сфері праці, примусового виконання рішень судів, в тому числі про стягнення аліментів, мобілізації та проходження строкової служби військовозобов’язаними особами. Частину дзвінків становили повідомлення про різного роду порушення прав громадян, скарги на роботу державних органів та установ.

Зважаючи на такі запити, фахівці контактного центру щомісячно оновлюють та перевіряють інформаційну базу контакт-центру, яка була утворена з метою систематизації відомостей та контактної інформації про державні організації, установи, правозахисні організації, що опікуються відповідними питаннями. У межах компетенції оператори контакт-центру надають роз’яснення з приводу того, куди слід звертатись додзвонювачам.

Майже третина телефонних дзвінків (35%), які надійшли до контактного центру, становили запити інформації про адреси, контактні дані та графіки роботи місцевих центрів з надання безоплатної вторинної правової допомоги у регіонах, різного роду роз’яснення з питань отримання безоплатної вторинної правової допомоги: про те, що надання безоплатної вторинної допомоги забезпечується регіональними та місцевими центрами з надання безоплатної вторинної допомоги, які створені по всій території України, про те, хто має право на безоплатну вторинну правову допомогу, яким категоріям осіб така допомога надається в цивільних та адміністративних судових спорах, механізмів призначення адвоката тощо.

17% усіх дзвінків становили повідомлення про випадки затримання осіб та винесення постанов/ухвал про залучення захисника для здійснення захисту за призначенням. Такі повідомлення безпосередньо переадресовуються операторами контактного центру до відповідних регіональних центрів з надання безоплатної вторинної правової допомоги.
Нагадаємо, єдиний контактний центр системи БПД було відкрито 3 жовтня 2015 року з метою розширення технічних можливостей доступу безоплатної правової допомоги для громадян. Завдяки утворенню контактного центру системи безоплатної правової допомоги громадяни отримали додатковий механізм для оперативного вирішення свої проблемних питань.
На момент відкриття контактного центру очікувалось, що він буде приймати приблизно 80 тис. телефонних дзвінків протягом року. Проте перше півріччя його роботи продемонструвало, що ця цифра буде значно більшою.

Звертатися на гарячу лінію 0 800 213 103 можна цілодобово. Усі дзвінки до контактного центру в межах України є безкоштовними.

ДОВІДКОВО

Контактний центр системи безоплатної правової допомоги надає такі послуги:

  • консультування з питань, пов’язаних з наданням безоплатної правової допомоги;
  • інформування про гарячі телефонні лінії з питань надання соціальних послуг та захисту прав людини;
  • отримання інформації про випадки затримання осіб відповідно до кримінального процесуального законодавства та законодавства про адміністративні правопорушення для призначення таким особам адвоката за рахунок держави;
  • забезпечення зв’язку з усіма центрами з надання безоплатної вторинної правової допомоги, надання інформації про їх місцезнаходження, контактні номери телефонів, інші засоби зв’язку;
  • забезпечення зворотного зв’язку з питань надання безоплатної вторинної правової допомоги, в тому числі – прийняття скарг на діяльність центрів та адвокатів;
  • інформування про можливості отримання правової допомоги від інших організацій, в тому числі недержавних, з якими у центрів з надання безоплатної вторинної правової допомоги налагоджені партнерські стосунки.

Облаштування контактного центру високотехнологічним обладнанням, створення необхідного програмного забезпечення та навчання працівників здійснено за підтримки Американської асоціації юристів «Ініціатива з верховенства права» (ABA ROLI) в рамках впровадження програми в галузі реформи кримінальної юстиції за фінансової підтримки Бюро з міжнародних питань у сфері боротьби з незаконним обігом наркотиків та правоохоронних питань (INL) Державного департаменту Сполучених Штатів Америки.

 


Приєднуйтесь до сторінок Координаційного центру з надання правової допомоги у соціальних мережах:

Facebook Facebook   YouTube YouTube   Google Google+  тTwitter