Впродовж 2024 року система надання безоплатної правничої допомоги (БПД) продовжувала надавати правничі послуги як очно так і дистанційно.
У 2024 році система надання БПД надала понад 1 млн правничих послуг (безоплатної первинної та вторинної правничої допомоги). Найпопулярнішим способом отримати безоплатну правничу допомогу було звернення до бюро правничої допомоги — до них люди звернулися понад 451 тис. разів. Юристи опрацювали понад 101 тис. онлайн-звернень та понад 303 тис. дзвінків на Єдиний контактний номер телефону системи надання БПД 0-800-213-103. Порівняно з минулим роком кількість очних звернень до бюро зменшилася на 8,3 %, телефоном — на 5,8 %, а онлайн збільшилась утричі.
Для розв’язання питань у цивільних та адміністративних справах і представництва у кримінальних провадженнях прийнято 58,3 тис.наказів про надання безоплатної вторинної правничої допомоги. Це на 5 % більше, ніж минулого року. 53,8 % клієнтів, які отримували цей вид правничої допомоги — жінки.
Серед суб’єктів права на БВПД найбільше звернень від людей з низьким доходом (30 %), ВПО (15,3 %), ветеранів війни та членів сімей загиблих (померлих) ветеранів війни, членів сімей загиблих (померлих) Захисників і Захисниць України (13,4 %), людей з інвалідністю (10,6 %), дітей (6,3 %).
Для надання безоплатної правничої допомоги у кримінальних провадженнях за рік було видано понад 111 тис. доручень про призначення адвоката (на 5,5 % більше ніж минулого року). 91,9 % клієнтів, які отримували цей вид послуг — чоловіки.
Також минулого року:
- було удосконалено систему моніторингу якості послуг юристів;
- проведено навчальні заходи для юристів системи надання БПД та адвокатів, які співпрацюють з системою надання БПД;
- проведено правопросвітницьку роботу;
- укладено нові меморандуми з національними та міжнародними партнерами.
Детальніше: https://legalaid.gov.ua/wp-content/uploads/2025/03/zvit-systemy-nadannya-bpd-za-2024-rik.pdf