Товари можна обміняти чи повернути, але не всі. У цій консультації нагадуємо, що та за яких умов можна обміняти/повернути.
Товар належної якості можна обміняти чи повернути протягом 14 днів з моменту покупки, якщо:
- ним не користувалися
- збережено його товарний вигляд, споживчі властивості, пломби, ярлики
- є чек.
Якщо немає аналогічного товару, можна
- обрати інший товар
- повернути кошти
- дочекатися аналогічного товару.
Як повернути або обміняти товар, якщо чека немає
Можна надати інший документ, що підтверджує оплату (наприклад, гарантійний талон). У ньому має бути інформація про продавця, дата покупки, назва товару та ціна.
Або отримати копію чека. Для цього можна написати заяву на ім’я керівника магазину.
Якщо товар куплено в кредит
Спочатку варто звернутися до кредитодавця для відмови від кредиту.
Після цього звернутися до продавця для повернення товару.
Які товари не можна повернути/обміняти
- парфуми, косметику
- ювелірні вироби
- натільну та постільну білизну
- зубні щітки, бритви, розчіски
- пір’яно-пухові вироби (подушки, ковдри)
- дитячі іграшки м’які та гумові надувні
- друковані видання (наприклад, книги)
- інструменти для манікюру, педикюру та деякі інші товари.
Якщо техніка на гарантії і вона зламалася
Ви маєте право на гарантійний ремонт. А поки техніка в ремонті — на тимчасове користування товаром аналогічної марки.
Якої техніки це стосується
- телефона
- телевізора
- мікрохвильової печі
- пилососу
- холодильника (морозильника)
- праски
- пральної машини
- комп’ютеру та комплектуючих до нього
- апаратури для відеозапису та відтворення зображення і звуку
- електрочайника, електрокавоварки
- фену.
Як отримати техніку на заміну
Письмово оформити вимогу до продавця.
За кожен день затримки надання аналогічного товару чи ремонту споживач має право вимагати неустойку — 1% від вартості товару.
Куди звертатися за захистом прав споживачів
До Державної служби України з питань безпечності харчових продуктів та захисту споживачів (Держпродспоживслужби)
У складних випадках можна подавати позов до суду.