До Чортківського бюро правової допомоги звернулася клієнтка з питанням оформлення своїх спадкових прав за законом після смерті матері. Жінка подала до нотаріуса заяву про прийняття спадщини. Також клієнтці стало відомо, що заяву про прийняття спадщини було подано ще одним спадкоємцем. Як правильно оформити спадкові права розповідає Ірина Крива – начальник відділу безоплатної правової допомоги Чортківського місцевого центру з надання безоплатної вторинної правової допомоги.
Спадкоємець, який прийняв спадщину, може одержати свідоцтво про право на спадщину. Якщо спадщину прийняло кілька спадкоємців, свідоцтво про право на спадщину видається кожному з них із визначенням імені та часток у спадщині інших спадкоємців (стаття 1297 Цивільного кодексу України).
Свідоцтво про право на спадщину видається спадкоємцям після закінчення шести місяців з часу відкриття спадщини.
Документи, які потрібні:
- заява про видачу свідоцтва про право на спадщину (складається нотаріусом);
- оригінали правовстановлюючих документів на майно;
- квитанції про сплату державного мита та адміністративного збору за реєстрацію у Державному реєстрі речових прав на нерухоме майно.
Після цього нотаріус видає свідоцтво на спадщину. Разом із видачею свідоцтва на право на спадщину нотаріус реєструє за особою право власності на спадкове майно у Державному реєстрі речових прав на нерухоме майно. І тоді спадкоємець стає законним власником нового майна. На кожне нерухоме майно видається окреме свідоцтво (земельна ділянка, пай, будинок, квартира тощо).
Отже, для оформлення спадкових прав необхідно звернутися до нотаріуса, який відкривав спадкову справу.