Внутрішньо переміщені особи, які не мають іншого житла для проживання та можливості повернутися додому на окуповану територію можуть стати на чергу для отримання тимчасового житла. Як це зробити, роз’яснює завідувач сектору «Чортківське бюро правової допомоги» Богданна Цаплап.
Це питання регулюється Постановою Кабінету Міністрів України від 29 квітня 2022 року № 495 «Деякі заходи з формування фондів житла, призначеного для тимчасового проживання внутрішньо переміщених осіб». Нею визначено порядок та умови формування фондів житла, призначеного для тимчасового проживання, обліку та надання такого житла для тимчасового проживання внутрішньо переміщених осіб. Згідно цієї постанови внутрішньо переміщеній особі та членам її сім’ї безоплатно надається житлове приміщення з фонду за місцем фактичного проживання/перебування в межах території уповноважених органів. Потреба в житлових приміщеннях з фонду визначається в розмірі не менш як 6 кв. метрів на одну особу.
Громадянам, які вимушено перемістилися в інші регіони України потрібно подати заяву для взяття на облік осіб, що потребують житла для тимчасового проживання (за формою згідно з додатком 1 із підписами всіх повнолітніх членів сім’ї) до уповноваженого органу, у межах території якого вони перебувають на обліку в Єдиній інформаційній базі даних про внутрішньо переміщених осіб.
Якщо особа не може особисто подати відповідну заяву, це можуть здійснити представники, уповноважені внутрішньо переміщеною особою, на основі письмової довіреності, завіреної в установленому законом порядку.
До заяви додаються:
1) копії документів, що посвідчують особу та підтверджують громадянство України.У разі подання заяви уповноваженим представником внутрішньо переміщеної особи пред’являються документи, що посвідчують особу представника, та копія довіреності;
2) копія довідки внутрішньо переміщеної особи про взяття на облік в Єдиній інформаційній базі даних про внутрішньо переміщених осіб та копії відповідних довідок членів сім’ї (за наявності);
3) копії документів, виданих органами державної реєстрації актів цивільного стану або судом, що підтверджують родинні відносини заявника та всіх членів його сім’ї (свідоцтво про народження, свідоцтво про шлюб, посвідчення опікуна або піклувальника тощо);
4) копія реєстраційного номера облікової картки платника податків (не надається фізичними особами, які через свої релігійні переконання відмовляються від прийняття реєстраційного номера облікової картки платника податків, повідомили про це відповідному територіальному органу ДФС і мають відмітку в паспорті громадянина України);
5) копії документів, що підтверджують підстави пріоритетності в наданні внутрішньо переміщеним особам житлових приміщень із фонду. Факт знищення або пошкодження житла, яке призвело до неможливості його використання за призначенням, підтверджується особистою заявою заявника та членів його сім’ї.
Зверніть увагу, що заявник несе відповідальність згідно із законом у разі подання документів, що містять недостовірні відомості.
Після подачі відповідної заяви про взяття на облік громадян, що потребують житла до уповноваженого органу, що здійснює взяття на облік, особі видається опис поданих нею документів за підписом посадової особи, яка їх прийняла.
Рішення про взяття внутрішньо переміщеної особи на облік громадян, що потребують житла для тимчасового проживання, або про відмову у взятті на такий облік приймається уповноваженим органом, що здійснює взяття на облік протягом одного робочого дня після подання відповідної заяви.
З правовими питаннями звертайтеся до контакт-центру системи БПД за телефоном 0-800-213-103