назад

Діти з Кам’янського дізнались про способи протидії цькуванню

IMG 4535Наприкінці квітня фахівці Кам’янського місцевого центру з надання безоплатної вторинної правової допомоги провели правопросвітницьку гру «Булінг у школі». Участь у ній взяли діти, які займаються в благодійній організації «Благодійний фонд «Карітас Кам’янське».

Директор Кам’янського місцевого центру Сергій Лисак, головний спеціаліст центру Ліана Леонова та психолог БО «Благодійний фонд «Карітас Кам’янське»» Ірина Підуст вчили дітей як запобігати та протидіяти боулінгу. Фахівці зробили акцент на тому, що кожна людина є особистістю і ніхто не може порушувати її права. Діти повинні з самого дитинства виховуватись у повазі та ввічливості до інших і вимагати відповідного ставлення до себе.

Головним завданням зустрічі спеціалістів з дітьми стало поглиблення розуміння дітей щодо різновидів булінгу та визначення усіх можливих способів, які допоможуть дітям, які стикаються з цькуванням. До того ж, під час гри діти мали змогу не просто обговорити булінг, а і висловити свою позицію. Тобто розповісти, як вони реагували б, стикаючись з цькуванням, поділитись власними думками щодо способів протидії йому. А наприкінці заходу діти створили власний стенд «Рука допомоги». На плакатах вони вказали до кого можна звертатися за допомогою жертві булінгу.

Тема булінгу, нажаль, дуже актуальна у нашій країні. В Україні, згідно досліджень, проведених UNICEF, з булінгом стикається 89% школярів: або у якості жертви, або у якості свідка.У початковій школі булінг починається з рекету – коли старшокласники забирають у молодших гроші чи гаджети. Діти 11 – 15 років стикаються з булінгом у формах пліток, принижень честі та гідності дитини, бойкотів.

На сьогоднішній день прогресує так званий «кібербулінг», який полягає у злісних месенджах, погрозах, зливах якоїсь інформації у соціальні мережі. Дітям, особливо підліткам, набагато простіше висловлювати свої негативні емоції і ображати інших, ховаючись за монітором.

Хто стає булером?

Булером може стати дитина, яка розвивається у сім’ї, в якій немає заборон, дитина, яка не знає, що таке авторитет батьків. Таким дітям не вистачає уваги та поваги від дорослих. Туга за такими почуттями викликає у них сильну агресію, яка, в свою чергу, виливається на «мішень» – жертву булінгу. З дітьми булерами необхідна постійна психологічна робота, адже насправді вони ростуть без внутрішнього почуття власної гідності, самоцінності, і саме тому, їм постійно необхідно самостверджуватися за рахунок інших дітей, доводити власну перевагу над іншими.

Хто стає жертвою булінгу?

Жертвою цькування може стати будь-яка дитина, не дивлячись на те, якою б вона сильною чи здібною не була. Але найчастіше жертвами стають ті діти, які більш за всіх виділяються (дивний одяг, неохайність, дивна поведінка, належність до субкультур). Також жертвою булінгу може стати дитина, яка не може дати відсіч або виділяється особливою чутливістю – таку людину легко вивести з себе, змусити плакати, що, в свою чергу, потрібно кривднику.

Важливо зауважити, що трапляються випадки коли учень стає жертвою булінгу завдяки поведінці вчителя, який особисто виділяє «поганого учня» і починає його публічно принижувати, що провокує інших дітей цькувати цього учня надалі.

Що робити?

Дитині важливо пояснити, що якщо вона стає жертвою булінгу, їй не потрібно намагатися вирішувати таку ситуацію самотужки, адже з кривдником не завжди можна знайти спільну мову. Найефективнішим буде звернутися до батьків, вчителів, шкільного психолога або до інших родичів, котрим дитина довіряє.

Завдяки підтримці батьків, дітям легше переживати проблеми у школі. Також слід звернутися до вчителів і акцентувати їх увагу на цю проблему. Якщо ситуація занадто критична, слід звернутися до поліції і навіть замислитися над зміною школи.

Слід пам’ятати, що не можна закривати очі навіть на найслабші прояви булінгу, адже розібратися з ситуацією можна тільки завдяки спільним зусиллям та якщо вчасно звернути на це увагу.

Нагадуємо, що за правовою допомогою з цих та інших питань ви можете звернутись на всеукраїнську гарячу телефонну лінію – 0-800-213-103 (цілодобово та безкоштовно з мобільних та стаціонарних телефонів в межах України).

{gallery}news/2018/05/1{/gallery}