назад

Інформуємо про відповідальність туроператорів за неякісно надані послуги відпочивальникам

З настанням сезону відпусток актуальним для громадян стало питання щодо можливості притягнення до відповідальності турагентів, туроператорів та інших суб’єктів туристичної діяльності. Про це у черговому випуску «Правовий лікбез» на телеканалі «ATV»інформувала юристка Сумського місцевого центру з надання БВПД Любов Воробчак.

Фахівчиня зазначила, що згідно із Законом України «Про туризм» чітко визначено, що суб’єкт туристичної діяльності, який порушив законодавство у галузі туристичної діяльності при наданні туристичної послуги, що завдало шкоду, зобов’язаний відшкодувати туристу збитки у повному обсязі, якщо договором або законом не передбачено відшкодування у меншому чи більшому обсязі.

«Для звернення з вимогою відшкодування шкоди необхідно мати документальне підтвердження збитків та витрат, які були понесені людиною у зв’язку з неналежним виконанням суб’єктом туристичної діяльності, передбачених законом послуг. Таким підтвердженням можуть бути чеки, квитанції, угоди і т.д.», – наголосила юристка.

Воробчак Любов Олександрівна

Дуже важливим є сам договір, який укладає турист із суб’єктом туристичної діяльності, адже в договорі мають бути вказані всі питання стосовно надання послуг, а також питання щодо відповідальності сторін та відшкодування збитків у випадку невиконання сторонами своїх зобов’язань. І саме вказані в договорі пункти мають вирішальне значення при вимогах громадян про відшкодування збитків. Тому договори з надання туристичних послуг потрібно обов’язково уважно читати.

Ще кілька порад громадянам для того, щоб не зіпсувати собі відпочинок:

  • серйозно віднестися до вибору туроператора та обов’язково перевірити туроператора на наявність ліцензії та фінансового забезпечення. На сьогодні така можливість доступна всім, хто користується інтернетом. Таку інформацію можна знайти на сайті Міністерства економічного розвитку та торгівлі України;
  • проаналізувати відгуки, новини про туроператора в інтернеті;
  • перевірити інформацію про те, скільки років існує компанія, скільки в неї представництв, у яких країнах і т.д., адже ймовірність того, що компанії, які існують і працюють успішно багато років, мають ненадійних партнерів чи самі неналежно виконують свої зобов’язання менша, ніж у новостворених;
  • звернути увагу на ціну путівки, яку запропонували, оскільки ціна не може на багато відрізнятися від ринкової. Якщо різниця суттєва, то треба запитати чому, адже деякі туроператори можуть за зниженими цінами приховувати відсутність або низьку якість важливих послуг;
  • значну увагу приділіть договору з туроператором. Якщо самі не розумієтесь, то візьміть договір із собою і проконсультуйтесь із юристом, адже саме від того, що буде вказано в договорі, залежить можливість отримання компенсації від туроператора.

Тож, щоб не зіпсувати відпустку не нехтуйте цими простими порадами і звертайтеся, у разі потреби, до центрів та бюро правової допомоги.