Координаційний центр з надання правової допомоги та Національна соціальна сервісна служба, як центральний орган виконавчої влади, який реалізує державну політику у сфері соціального захисту населення, посилять співпрацю задля забезпечення доступу вразливих категорій населення до якісної та своєчасної правової допомоги.
«Допомога вразливим верствам населення — незмінний пріоритет у нашій роботі. А налагодження регіональної взаємодії центрів з надання безоплатної вторинної правової допомоги з соціальними службами дозволить комплексно допомагати цим людям, бо зазвичай, звертаючись за соціальною допомогою, вони мають і ряд правових питань», — зазначив директор Координаційного центру з надання правової допомоги Олександр Баранов.
План спільних дій до меморандуму, який визначає напрямки міжвідомчої співпраці, робить основний акцент на практичних кроках, що допоможуть потенційним клієнтам системи БПД швидко, якісно і у зручному для себе форматі отримати необхідну правничу допомогу.
Так, підписавши меморандум про співробітництво та план дій до нього сторони запланували:
- проводити спільні виїзні консультуванння до соціальних закладів, а також місць компактного проживання внутрішньо переміщених осіб;
- запровадити механізм перенаправлення до центрів з надання безоплатної вторинної правової допомоги осіб, які звертаються до соціальних служб та потребують отримання правової допомоги;
- забезпечити ефективний захист прав дітей, спростивши їх доступ до послуг безоплатної правової допомоги;
- посилити взаємодію для реалізації відновного правосуддя у формі медіації за участі неповнолітніх, які підозрюються, обвинувачуються у вчиненні кримінальних правопорушень;
- вживати заходи, спрямовані на забезпечення надання правових та соціальних послуг особам, які проживають на деокупованих територіях та поблизу лінії ведення активних бойових дій;
- створювати та поширювати інформаційні матеріали з роз’ясненнями найбільш поширених правових питань та проводити спільні інформаційні кампанії;
- обмінюватися інформацією про діяльність організацій та актуальними контактними даними, для розміщення на офіційних веб-ресурсах.
Отримати безоплатну правову допомогу можна:
- телефоном у контактному центрі системи БПД 0 800 213 103 (дзвінки зі стаціонарних та мобільних телефонів безкоштовні);номер для дзвінків з-за кордону +38 (044) 363 10 41 (вартість дзвінка з-за кордону – за тарифами оператора зв’язку). Юристи на зв’язку в будні з 8:00 до 18:00;
- зателефонувавши до контакт-центру системи безоплатної правової допомоги за допомогою Telegram https://t.me/+380677213103;
- у Telegram-чат https://t.me/LegalAidUkraineBot (кнопка «Отримати консультацію»);
- у одному з бюро правової допомоги, які утворені та функціонують по всій території України (адреси бюро можна дізнатися за посиланням: https://bit.ly/bpd_buro).
Довідково. Національна сервісна служба займається реалізацією політики, соціального захисту населення та захисту прав дітей, здійснює державний контроль під час надання соціальної підтримки і захисту прав дітей та координує дії органів влади і органів місцевого самоврядування щодо забезпечення прав дітей, проведення соціальної роботи, надання базових соціальних послуг і соціальної підтримки відповідно до потреб жителів територіальних громад.