назад
16.03.23

Кожне 10-те звернення за вторинною правовою допомогою – від людей з інвалідністю

Серед найпоширеніших питань – оскарження рішень, дій та бездіяльності органів державної влади та органів місцевого самоврядування, розірвання шлюбу та стягнення аліментів.

Якщо людина не може прийти до найближчого бюро, але хоче поспілкуватися з юристом особисто, вона може зателефонувати до контакт-центру системи БПД або до бюро та залишити запит на отримання адресної правової допомоги. У таких випадках правники приходять до місця проживання чи перебування клієнта, аби проконсультувати з того чи іншого правового питання, в разі необхідності – надати безоплатну вторинну правову допомогу.

Від початку війни значно збільшилася кількість звернень щодо оформлення статусу внутрішньо переміщеної особи, отримання соціальних виплат та гуманітарної допомоги. Багато запитань щодо продовження дії статусу особи з інвалідністю, перенаправлення пенсії, яку отримували у поштовому відділенні за місцем проживання, порядку оформлення надання соціальних послуг з догляду вдома.

«Роз’яснення особам з інвалідністю та маломобільним групам населення їхніх прав та механізмів захисту є одним із важливих напрямів  правопросвітницької роботи фахівців системи БПД», – переконаний керівник Золотоніського місцевого центру з надання БВПД Сергій  Брус.

Фахівець Вінницького місцевого центру з надання БВПД надає правову допомогу особі з інвалідністю

 

Для того, щоб підвищити правову обізнаність та поінформованість осіб з інвалідністю, працівники системи БПД проводять правопросвітницькі заходи. Під час таких заходів фахівці не лише інформують людей про їх права, а й розповідають, як вони можуть себе захистити. Загалом, впродовж IV кварталу 2022 року працівники системи провели 605 таких заходів, які відвідали 8650 осіб з інвалідністю.

«Фахівці системи БПД проводять правопросвітницькі заходи, надають консультації людям, які перебувають в геріатричних пансіонатах, будинках-інтернатах та центрах соціального обслуговування  при органах місцевого самоврядування. Зазвичай, це робиться спільно з партнерами, що дозволяє оперативно вирішувати правові питання громадян», – зазначає юристка Козятинського бюро правової допомоги Аліна Бондарчук.

«Виписати» з будинку, щоб отримати субсидію та допомогу

Пан Василь має інвалідність I групи загального захворювання та не може самостійно пересуватися. Він звернувся до Кельменецького бюро правової допомоги з проханням про адресну правову допомогу — і юристи приїхали до нього додому.

Чоловік розповів, що у будинку зареєстрований його родич, який не проживає тут вже понад 10 років. Через це пан Василь не може оформити субсидію на оплату комунальних послуг. А гроші йому дуже потрібні, адже він постійно хворіє і потребує лікування.

Допомогти чоловіку взялася юристка Альона Луцик. Вона склала та подала до суду позовну заяву про визнання особи такою, що втратила право користування житловим приміщенням. Позов було задоволено повністю. Тож пан Василь згодом зміг оформити субсидію.

Подібна історія трапилася і з паном Ігорем, який звернувся до Долинського бюро правової допомоги. У нього різко погіршувався зір, але коштів на операцію не було. Він неодноразово звертався до органів місцевого самоврядування з проханням надати допомогу на лікування, але отримував відмови через те, що разом з ним у будинку зареєстрований його син, який зобов’язаний дбати про нього. Проте син понад чотири роки не живе у батьківському будинку – поїхав за кордон та забув про батька.

Фахівчиня Долинського бюро правової допомоги Галина Стефанишин підготувала документи для звернення до суду з позовом про визнання особи такою, що втратила право на користування житловим приміщенням. На підставі рішення суду пан Ігор зміг зняти з реєстрації свого сина, і як такий, що проживає один, звернутися за допомогою до медичного закладу, до органів місцевого самоврядування та органів держаної влади.

Врешті-решт чоловік отримав матеріальну допомогу на операцію від органів місцевого самоврядування. Також медичний заклад пішов йому назустріч – частину витрат оплатив сам.