Якщо дитина постійно скаржиться на погане самопочуття в навчальному закладі, говорить, що у школі зникають її особисті речі, у неї вимагають гроші однокласники, якщо про вашу дитину поширюються чутки жартівливого характеру – є велика вірогідність, що дитина страждає від булінгу (цькування в школі). Тому важливо знати, як протидіяти таким протиправним діям.
Отож, фахівці Регіонального центру з надання безоплатної вторинної правової допомоги у місті Києві та Правобережного київського місцевого центру з надання безоплатної вторинної правової допомоги розповіли киянам про алгоритми дій для протидії булінгу в школі.
До цькування в школі належать випадки, які відбуваються не тільки безпосередньо в приміщенні школи, але і на прилеглих територіях – приміщеннях для занять спортом, проведення заходів, в коридорах, роздягальнях, вбиральнях, їдальнях, а також за межами школи, під час заходів, передбачених освітньою програмою, планом роботи закладу освіти. Тому слід протидіяти увагу кожному такому випадку та звертатися до поліції і керівника школи – підкреслив директор Правобережного київського місцевого центру з надання БВПД Сергій Бреус.
Перш за все, учасники заходу дізналися, що за булінг учасника освітнього процесу, внаслідок чого була заподіяна шкода психічному або фізичному здоров’ю потерпілого, наступає адміністративна відповідальність, що передбачає накладення штрафу від п’ятдесяти до ста неоподатковуваних мінімумів доходів громадян або громадські роботи на строк від двадцяти до сорока годин. У випадку, коли булінг вчиняли діти до 16 років – до відповідальності притягають батьків булерів.
Поряд з цим, юристи інформували учасників і про механізми реагування закладів освіти на факти булінгу. Так, керівник закладу освіти у разі отримання заяви або повідомлення про випадок булінгу (цькування) невідкладно, у строк, що не перевищує однієї доби, повідомляє поліцію, принаймні одного з батьків дитини. Більше того директор школи скликає засідання комісії з розгляду випадку булінгу (цькування) не пізніше ніж упродовж трьох робочих днів з дня отримання заяви або повідомлення.
На сам кінець, учасники заходу дізналися про Програму відновлення для неповнолітніх, які є підозрюваними у вчиненні злочину, основною метою якої є примирення неповнолітнього правопорушника з потерпілим, відновлення соціальних зв’язків із суспільством.
Ключовим аспектом застосування Програми відновлення для неповнолітніх, які є підозрюваними у вчиненні кримінального проступку чи нетяжкого злочину являється отримання згоди на участь у програмі від потерпілого і його законного представника та неповнолітнього підозрюваного і його законного представника.
Участь неповнолітнього у Програмі та її проходження – це не просто підстава для звільнення від кримінальної відповідальності, а ще і розуміння вчиненої ним помилки та впевненість у тому, що вона не вплине на його подальше життя
Координатор проекту по місту Києву Ростислав Поспєєв
Підсумовуючи, варто зазначити, що будь-яку подію, особливо ту, що може негативно вплинути на подальше життя, набагато легше попередити, ніж потім долати її наслідки. Саме тому система безоплатної правової допомоги приділяє значну увагу правовій освіті молоді, інформуючи про всі можливі наслідки тих чи інших вчинків.