назад

Майбутніх державних управлінців навчали ефективній комунікації

Як ефективно спілкуватися, з чого складається процес комунікацій, чим відрізняється процес спілкування із комунікаціями у публічному управлінні, про ці та інші питання говорили учасники інтерактивного тренінгу «Ефективні комунікації в публічному управлінні», який відбувся в Полтавській державній аграрній академії.

Захід проводився у рамках тижня факультету економіки та менеджменту і призначений для здобувачів вищої освіти 1 курсу денної форми навчання за освітньо-професійною програмою Публічне управління та адміністрування спеціальності Публічне управління та адміністрування.

Під час заходу начальниця відділу комунікацій та правопросвітництва Регіонального центру з надання безоплатної вторинної правової допомоги у Полтавській області Юлія Козаченко розповіла про основні аспекти ефективної комунікації в публічному управлінні, як їх досягнути її , які при цьому очікують ризики.

«Уміння ефективно спілкуватися – один із найголовніших чинників успіху в будь-якій сфері сучасного життя. Побудувати кар’єру, завести надійних друзів, влаштувати своє особисте життя, домогтися успіху і визнання неможливо без уміння ефективного спілкування. Комунікативна компетентність є надійним фундаментом здорових міжособистісних стосунків і професійного успіху. Вдосконалення навичок міжособистісного спілкування може відкрити перед людиною нові можливості.» – зазначила Юлія Козаченко.

Начальниця відділу розповіла майбутнім державним управлінцями, які канали комунікації варто використовувати в залежності від обраної аудиторії, поінформувала про особливості фізичних, інтерактивних,статистичних та без особистісних каналів комунікацій та повідомила, про переваги та недоліки кожного з них.

Особливу зацікавленість серед учасників тренінгу викликали питання невербальних комунікацій. Присутні також мали змогу переглянути відео, що стосуються того як читати невербальні жести, що вони означають та як в подальшому використовувати чи не використовувати їх у житті.

Також учасники семінари дізналися про комунікативні бар’єри та способи їх уникнення.

Представниця Регіонального центру також дала студентам практичні поради щодо налагодження ефективних комунікацій, тобто комунікацій, які забезпечують взаєморозуміння між окремими особами чи групами людей. За її словами важливим моментом у налагодженні ефективної комунікації є встановлення контакту зі співрозмовником, активне слухання.

«Мистецтво активно слухати співрозмовника є однією із найважливіших ознак спілкування. Воно полягає утому, щоб подавати співрозмовникові сигнали, що ви слухаєте його уважно і намагаєтеся зрозуміти, повторювати своїми словами найбільш важливі висловлювання співрозмовника. Робити це доцільно з позитивною або питальною інтонацією,» – додала Юлія Козаченко.

Також керівниця відділу розповіла про те, що слід бути спостережливими, уважно стежити за емоціями, настроєм співрозмовника, не перебивати його, дати можливість висловити свою думку до кінця, говорити чітко та зрозумілою мовою свої думки для того, щоб співрозмовник правильно зрозумів вас. Під час розмови важливо також підтримуйте зоровий контакт зі співрозмовником, використовувати адекватні невербальні сигнали, які можуть сказати співрозмовникові більше, ніж слова (жести, рухи, вираз обличчя, міміку тощо).

Учасники заходу окрім питань комунікації дізналися і про можливості системи БПД в регіоні, з якими питаннями громадяни можуть звертатися до фахівців, хто має право на отримання як первинної,так і вторинної правової допомоги, можливості правопросвітницької діяльності фахівців системи.

Захід пройшов у форматі активного та жвавого спілкування, виконання практичних, інтерактивних завдань, які допомогли отримати добуті на практиці знання.

По завершенні тренінгу учасники отримали відповідні сертифікати за участь у заході.