09 липня круглий стіл – воркшоп “Етичні стандарти та механізми впровадження медіації в Україні: що є необхідним та достатнім?” в Дніпрі вніс в поле обговорення термін “медіатор в коробочці”, подарував ідеї щодо можливостей та умов для надання фінансової підтримки місцевій медіаційній спільноті зі сторони бізнесу, дав можливість представникам організацій, які працюють на професійній основі з конфліктами, та медіаторам познайомитись ближче, побудувати в творчому форматі спільну картину досвіду, теперішнього стану та можливих подальших кроків.
Це другий із серії заходів, що проводяться Національною асоціацією медіаторів України. Участь у заході взяли начальник відділу комунікації та правопросітництва Сергій Соколов, директорки Павлоградського та Дніпровського місцевих центрів з надання безоплатної вторинної правової допомоги Оксана Косоног і Олена Ващилко.
Після презентації Президента Національної асоціації медіаторів України Діани Проценко учасниці та учасники заходу ділилися досвідом впровадження медіації за три останні роки, потім аналізували складнощі та їхні причини.
«Дії різних стейкхолдерів, що розвивають сферу, інколи схожі на образи «лебідь, рак та щука» та «їжачок в тумані». Саме тому до участі в цих робочих зустрічах НАМУ старається залучати учасників, що мають власний практичний досвід та бачать ситуацію з різних фокусів», – зазначила Президент Національної асоціації медіаторів України Діана Проценко.
В Дніпрі з особливою силою була озвучена проблема невидимості медіаторів, образом цього став медіатор в коробочці. Тому наступний етап воркшопу – напрацювання конкретних кроків – проходив в контексті цього образу, відбувався пошук того, як провайдери послуги можуть стати більш видимими для інших стейкхолдерів.
«Про що для мене круглий стіл – воркшоп, що відбувся в рідному Дніпрі? Перш за все, про синергію – а це, якщо вірити Вікіпедії, “сумарний ефект, який полягає у тому, що при взаємодії двох або більше факторів їхня дія суттєво переважає ефект кожного окремого компонента у вигляді простої їхньої суми. З 2017 не припиняю зусиль та спроб розповідати про медіацію, пропонувати її, навчати, налагоджувати контакти та зв’язки, взаємодіяти», – зазначає медіатор, тренер Придніпровського центру медіації Вероніка Волошина.
Після аналізу 3-річного досвіду впровадження медіації та перешкод, з якими на цьому шляху стикнулися учасники трьох робочих груп стейкхолдерів: ОПЕРАТОРИ, АГЕНТИ, ПРОВАЙДЕРИ – ознайомились з результатами дослідження, що проводиться в рамках проєкту, а саме двох аспектів:
а) дослідження можливостей використання медіації особами, що безпосередньо перебувають у конфлікті,
б) можливостей її просування особами, що працюють з конфліктами на професійній основі.
А потім була, напевно, найважливіша частина заходу – учасники, що представляють різних стейкхолдерів сфери, домовлялись про спільні дії та конкретні кроки для побудови місточків медіації для Дніпропетровщині. Тому медіація у Дніпрі є та буде!
«Чесно, перед круглим столом – воркшопом саме у рідному місті хвилювалася більше, ніж в Одесі або Вінниці, не обійшлося без технічних накладок, але – завдяки взаємодії і підтримці – у підсумку – натхнення та бажання і надалі сприяти розвитку медіації та формуванню професійної спільноти в Дніпрі та регіоні», – ділиться медіатор, тренер Придніпровського центру медіації Вероніка Волошина.
Тренінг проходив у приміщенні правового клубу «PRAVOKATOR».
Захід проводиться в рамках проєкту «Посилення спроможності спільноти медіаторів до формування в Україні критеріїв якості послуг з вирішення спорів за підтримки The Matra Programme Королівства Нідерландів. Проєкт реалізує ГО «НАМУ».