назад

Механізм оформлення житлових субсидій суттєво спрощено

imgonline-com-ua-resize-JqvBjPbSdxДля отримання державної допомоги у сплаті житлово-комунальних послуг необхідно заповнити лише заяву та декларацію про доходи. Жодних інших документів не потрібно.




Які документи необхідно для отримання субсидії

Кожна українська сім’я отримає у поштову скриньку бланк декларації про доходи та заяви на отримання субсидії на оплату житлово-комунальних послуг та інструкцію, як їх правильно заповнити.

Готові документи можна:

– самостійно подати до місцевих управлінь праці та соціальної політики;

– самостійно подати до сільських і селищних рад;

– надіслати рекомендованим листом до органів соціального захисту населення за місцем проживання;

– відправити через Інтернет (заповнити заяву та декларацію можна на сайті subsidii.mlsp.gov.ua).

Протягом кількох тижнів з моменту отримання документів соціальна установа письмово повідомить про рішення з приводу надання допомоги та її розміру. Субсидія безповоротно призначається на 12 місяців, а не на півроку, як було раніше. Вона автоматично перераховується на наступний термін вже без додаткових заяв.

Ґрунтовні роз’яснення з приводу оформлення житлово-комунальних субсидій можна отримати у фахівців урядової гарячої лінії за номером 15-45. Працює безкоштовно та цілодобово зі стаціонарних і мобільних телефонів.

Хто має право на отримання субсидії


imgonline-com-ua-resize-zSyup35HJV 















Допомогу держави – субсидію – може отримати більшість українських родин, якщо їхні комунальні витрати перевищують в середньому 15% щомісячного сукупного доходу. Уряд адресно заплатить за кожного громадянина.

Держава зробила крок назустріч і тим людям, які орендують житло. Такі сім’ї, на підставі договору найму (оренди) житла, теж можуть оформити субсидію і значно менше платити за комунальні послуги.

Субсидія розраховується виходячи з доходу зареєстрованих у будинку (квартирі) осіб і оформлюється на будь-кого з членів сім’ї. Наявність заборгованості з оплати за житлово-комунальні послуги не впливає на визначення права на призначення субсидії.

При призначенні житлової субсидії для непрацюючих з цього року пенсіонерів буде враховуватися їх дохід тільки за попередній місяць перед зверненням, а не за попередній рік.

Громадяни, які одержували субсидію протягом 2015-2016 рр., автоматично отримуватимуть її в наступному (2016-2017рр) опалювальному сезоні.

Правилами заповнення бланку декларації про доходи і витрати осіб, які звертаються за призначенням житлової субсидії

Декларацію заповнює особа за місцем реєстрації (або особа, яка орендує житло і фактично сплачує вартість одержуваних послуг.

У правому верхньому куті зазначається назва місцевого управління соціального захисту населення до якого подається Декларація.

Розділ І:

У позиції 1 вказуються прізвище, ім’я по батькові особи, яка звертається.

У позиції 2 необхідно зазначити загальну та опалювальну площу житлового приміщення (кв. метрів), кількість поверхів у будинку, а також підкреслити тип будинку: індивідуальний чи багатоквартирний.

У позиції 3 вказуються відомості про всіх осіб, зареєстрованих у житловому приміщенні (або фактично проживаючих – для осіб, які орендують житло і вказані у договорі оренди, або для індивідуальних забудовників, будинки яких не прийняті в експлуатацію), яким нараховується плата за житлово-комунальні послуги із зазначеннямпрізвища, ім’я по батькові, дати народження, серії та номера паспорта, ідентифікаційного номера (за наявності) таких осіб. У графі „Примітки” можливо зазначити, що конкретна особа не проживає і їй не нараховується плата за житлово-комунальні послуги.

Розділ ІІ:

Заповнюються відомості про всі види доходів (заробітна плата, пенсія, допомога, стипендія, грошове забезпечення, аліменти, виплати відповідно до умов цивільно-правового договору, доходи від підприємницької діяльності, здачі майна в оренду, від продажу майна та немайнових прав, сільськогосподарської продукції тощо) осіб, зареєстрованих у житловому приміщенні (або фактично проживаючих, зазначених у договорі оренди), за попередній календарний рік.

Звертаємо увагу, що у Декларації непотрібно вказувати розмір доходу, а зазначається лише вид доходу та найменування організації, де отримано такий дохід, а для фізичних осіб-підприємців – група платника єдиного податку.

Розділ ІІІ:

Вказується інформація про осіб, які здійснили одноразову купівлю майна або оплату послуг протягом 12 місяців перед зверненням за призначенням субсидії на суму, яка на час купівлі (оплати) перевищує 50 тисяч гривень із зазначенням виду, вартості, дати здійснення купівлі (оплати) майна або послуг.

Відомості, зазначені у Декларації, засвідчуються підписом особи, а також зазначається дата заповнення Декларації.imgonline-com-ua-resize-jMAfMCHMo7 1