назад

Методичне засідання класних керівників у загальноосвітньому НВК №48 пройшло за участі фахівця системи БПД

1В Україні проблема шкільного булінгу зараз дуже актуальна, тому не дивно, що цій темі приділяється першочергова увага як педагогів, так і фахівців системи БПД, які в рамках загальнонаціонального правопросвітницького проекту «Я МАЮ ПРАВО!» та інформаційної кампанії «СтопБулінг» плідно співпрацюють із навчальними закладами, ведуть просвітницько-виховну роботу з підлітками. Крім того, зустрічаються з батьками та вчителями, обговорюючи болючі питання, надаючи консультації та поради.

Засідання методичного об´єднання класних керівників, яке відбулось 31 жовтня в загальноосвітньому навчально-виховному комплексі №48, пройшло у формі тренінгу, який провела начальник відділу Регіонального центру з надання БВПД у Херсонській області Олена Іпатенко.

2

У теоретичній частині фахівець системи БПД розглянула природу булінгу, його види, причини, особливості булінгу в шкільному віці та проаналізувала, як поведінка батьків впливає на породження дитячої агресії.

Окрім того, Олена Вікторівна ознайомила вчителів зі своєю презентацію «Шкільний булінг», яку Управління освіти Херсонської міської ради рекомендувало використовувати під час класних часів та батьківських зборів.

Презентацію Олени Іпатенко можна переглянути за посиланням:

https://drive.google.com/file/d/1dVHRtHGTNQZ4Vvl8DqBwemOdF-XkeV8k/view

Аналізуючи причини шкільного булінгу, присутні дійшли висновку, що, крім помилкового уявлення підлітків про допустимість агресивної поведінки, бажання завоювати авторитет в очах однолітків, заздрості, жорстокості тощо, однією із першопричин дитячої агресії є жорстоке поводження батьків.

3«Багато батьків, на жаль, не розуміють, що вони є прикладом для своїх дітей і несуть безпосередню відповідальність за їх виховання. Такі батьки перекладають відповідальність на школи і суспільство в цілому, але виховання йде все ж таки від сім´ї, – підкреслила Олена Вікторівна і порадила класним керівникам налагодити більш тісну співпрацю з батьками та, по можливості, разом відслідковувати стан дитини – щоб оперативно зреагувати на прояви булінгу, бо важливу роль в його подоланні можуть зіграти батьки.

Якщо прояви фізичного (залякування, тілесні ушкодження, дії сексуального характеру тощо) або економічного насильства (крадіжки, пошкодження одягу, вимагання грошей, відбирання їжі, будь-якого майна тощо) більш помітні, то психологічний булінг (насильство, пов’язане з дією на психіку шляхом словесних образ або погроз, переслідування, залякування) вчитель або батьки можуть помітити не відразу або взагалі не дізнатися про ці факти.

Однією із форм психологічного знущання є кібербулінг (активні дії, спрямовані на завдання психологічної травми за допомогою мобільних телефонів, мережі Інтернет, інших електронних пристроїв, цькування через соціальні мережі тощо). Кібербулінг діє миттєво, бо коли знімають на відео дитину у роздягальні, бійки чи інші приниження і виставляють на загал, то це може дуже негативно вплинути на психологічний стан дитини, навіть призвести до самогубства.

У практичній частині семінару класні керівники обговорили шляхи профілактики підліткової агресії, відпрацювали практичні технології, що дозволять здійснювати ефективну роботу щодо профілактики булінгу в шкільному колективі.

По завершенні заходу педагоги отримали буклети системи БПД, плакати та пам´ятки Міністерства юстиції України, розроблені в рамках загальнонаціонального проекту «Я МАЮ ПРАВО!».