назад

Моніторинг як запорука покращення надання безоплатної правової допомоги

1На виконання наказу директора Регіонального центру з надання БВПД у Херсонській області від 30.05.2017 №28 «Про введення в дію Методичних рекомендацій щодо здійснення моніторингу діяльності місцевих центрів з надання безоплатної вторинної правової допомоги» начальник відділу моніторингу діяльності місцевих центрів Світлана Ребриста 20 червня здійснила моніторинговий візит до Херсонського місцевого  центру з надання безоплатної вторинної правової допомоги.

Метою такого моніторингу є не тільки покращення якості роботи місцевих центрів, відстеження процесу досягнення цілей та запланованих результативних показників діяльності, а й надання консультативно-методичної допомоги працівникам МЦ.

Тож начальник відділу моніторингу провела з фахівцями  місцевого центру наради, під час яких було обговорено основні практичні моменти, які виникають під час їхньої діяльності, та надано для роботи інформаційні методичні матеріали.

Також Світлана Ребриста зорієнтувала колег на необхідності підвищення якості здійснюваних комунікативних та правопросвітницьких заходів, виїздів до місцевих громад задля підвищення правової обізнаності та грамотності громадян  надання їм, за необхідності, правової допомоги на місцях і довела  до їх відома вищезазначений наказ.

2

На виконання вимог підпункту 5.1 пункту 5 Методичних рекомендацій щодо здійснення моніторингу діяльності місцевих центрів з надання безоплатної вторинної правової допомоги, у Херсонському місцевому центрі було встановлено скриньки «Для відгуків» з необхідними анкетами для  моніторингового опитування,  які розміщено на видному й  доступному для клієнтів місці, та зорієнтовано працівників  на  необхідності таких опитувань з метою забезпечення оптимального виконання основних завдань і покладених функцій.

Варто зазначити, що в Херсонському місцевому центрі – як і в трьох інших місцевих центрах – Світланою Ребристою було проведено дослідження «Таємний клієнт». Так, «клієнтом» була змодельована проблемна правова ситуація з питань спадкового права, яка полягала в отриманні консультації щодо можливості прийняття спадщини спадкоємцем (першої черги)  за законом (дочкою)  за ситуації, в якій  частина  спадкового  майна не була належно оформлена і прийнята як спадщина її покійною матір’ю від покійної бабці.

Консультацію з цього питання надавала головний спеціаліст відділу правової інформації та консультацій Карина Цимбал, під час якої  використовувалась платформа  WikiLegalAid. «Клієнту» було роз’яснено необхідність встановлення пропущеного строку на прийняття спадщини в судовому порядку, названо перелік документів, з якими необхідно прийти до МЦ БВПД для подальшого оформлення консультації.

За результатами цього дослідження було встановлено належний рівень як професійного, так і комунікативного  ставлення до клієнта.

Також у Херсонському місцевому центрі з надання БВПД було проведено  спостереження за якістю надання однієї юридичної консультації з питань припинення фізичною особою-підприємцем підприємницької діяльності і не виключення його державними органами з відповідного реєстру осіб-підприємців, що позбавляє його, станом на  час звернення, можливості зареєструвати свій статус як безробітного.

3

Дану консультацію клієнту спільно надавали начальник відділу правової інформації та консультацій Фелікс Шмигаль та головний спеціаліст Карина Цимбал, під час якої клієнту наведено вичерпний перелік документів та довідок, з якими йому необхідно звернутись до відповідних служб. До речі, фахівець центру в телефонному режимі з’ясовав графік роботи служб та довів до відома клієнта. По завершені всі відвідувачі місцевого центру отримали інформаційні візитівки з контактами місцевого центру та бюро правової допомоги.

Резюмуючи, Світлана Ребриста зазначила, що консультації надано  якісно, чітко,  повно і всебічно.

Аналізуючи роботу Херсонського місцевого центру, слід зауважити, що його працівники виконують великий обсяг робіт. Крім 4консультувань, тобто первинної правової допомоги, наші колеги надають вторинну правову допомогу та займаються правопросвітницькою діяльністю.

Так, начальник відділу представництва Тетяна Тюпляєва особисто здійснює представництво інтересів клієнтів в судах по  20 справах. Станом на 20.06.2017 року судом винесено 3 рішення, два з яких повністю на користь клієнтів. Також херсонці та мешканці області дуже часто можуть побачити Тетяну Тюпляєву на ТРК «Скіфія» в програмі «Ранок на Скіфії» або почути на радіо та в прямому ефірі поставити запитання. Програми, в яких брала участь наша колега, стосувались таких соціально спрямованих питань, як стягнення боргу в межах виконавчого провадження; права жінок  на роботі; толерантність в соцмережах; «безвіз» тощо.

Говорячи про правопросвітництво, варто сказати, що фахівці5 Регіонального центру з надання БВПД у Херсонській області разом з редакцією Обласного радіо ТРК «Скіфія» запустили цикл правопросвітницьких програм під назвою «Знання закону вкаже вихід!», частим гостем яких є інтегратор Херсонського місцевого центру Володимир Куценко. Під час двох останніх програм «Соціального аспекту», що виходить два рази в місяць на хвилях обласного радіо «Таврія» 100,6 fm, юрист системи БПД розказав про притягнення до адміністративної відповідальності поліцією та про права та умови праці вагітних жінок.

Крім цього, Володимир Куценко є координатором Регіональної команди Херсонської області, яка відпрацьовує звернення громадян щодо порушень прав вразливих груп з боку правоохоронних органів та допомагає постраждалим відновити справедливість. Перевага регіональних команд полягає в оперативному реагуванні на такі випадки, адже представники вразливих груп, якими є, наприклад, наркозалежні особи, не можуть ефективно захиститися від поліції та готові брати на себе будь-які злочини.

6

Багато часу приділяє Володимир Куценко й роботі з дітьми. Так, 14 червня для учнів 2-6 класів Музиківської ЗОШ, в якій під час літніх канікул діє шкільний табір, фахівець системи БПД розказав дітям про їхні права.

Отже, під час моніторингового візиту Світлана Ребриста ознайомилась з роботою Херсонського місцевого центру з надання БВПД, проаналізувала основні показники роботи, поспілкувалась з працівниками центру та надала консультативно-методичну допомогу  працівникам. Все це, на думку учасників моніторингу, сприятиме покращенню надання безоплатної правової допомоги.

1 


Довідково.  Херсонський місцевий центр з надання БВПД знаходиться за адресою:

(0552) 45-63-16 / 42-83-30
Адреса: 73027, Херсонська обл., м. Херсон, вул. Стрітенська (Р. Люксембург), 7

Білозерське бюро правової допомоги
+38 (068) 364-86-28; +38 (095) 423-61-23
Адреса: 75000, Херсонська область, смт. Білозерка, вул. Свободи (К.Маркса), 108 (приміщення редакції газети «Придніпровська зірка»)

Олешківське бюро правової допомоги
+38 (068) 364-86-29 VIBER: +38 (095) 423-61-33
Адреса: 75100, Херсонська область, м. Олешки, вул. Гвардійська, 4
(будівля райспоживспілки)