Співробітники Управління превентивної діяльності Головного управління Національної поліції в Миколаївській області запустили Telegram-бот «Стоп насильству». Ключове завдання – оперативне надання консультацій, допомога та підтримка громадян в умовах карантину, коли існують обмеження в особистих прийомах.
У зв’язку із запровадженням карантину люди змушені проводити більше часу разом. Цей час має бути використаний, у першу чергу, для зміцнення стосунків, адже так важливо єднатися та підтримувати один одного у цей складний період. Проте, складна фінансова та житлова ситуація в умовах існуючих обмежень, тимчасова втрата окремими громадянами роботи або заробітку можуть викликати напруженість у стосунках, та, як результат, вчинення домашнього насильства.
Як повідомляють у відомстві, лише протягом двох тижнів карантину поліцейськими Миколаївської області складено 148 протоколів за статтею 173-2 Кодексу України про адміністративні правопорушення за вчинення домашнього насильства та винесено дев’ять термінових заборонних приписів. Розпочато 11 кримінальних проваджень, пов’язаних з домашнім насильством.
Органи влади та місцевого самоврядування з метою запобігання поширенню коронавірусу COVID-19 обмежили здійснення особистих прийомів громадян. Тому для підвищення поінформованості мешканців Миколаєва про проблему домашнього насильства, ознайомлення з повноваженнями органів та установ, які здійснюють заходи з його попередження, отримання контактів, онлайн-консультацій поліцейськими мобільної групи реагування на факти домашнього насильства за участю інших суб’єктів протидії домашньому насильству розроблено чат-бот «Стоп насильству» в месенджері Telegram, який доступний за посиланням: https://t.me/nonviolence_bot.
Водночас, нагадуємо, якщо ви потребуєте вирішення юридичних питань – скористайтесь своїм законним правом на безоплатну правову допомогу та звертайтеся до місцевих центрів з надання вторинної правової допомоги (адреси та електронні пошти таких центрів можна дізнатися на офіційному сайті системи безоплатної правової допомоги https://www.legalaid.gov.ua/ ).
Однією з категорій осіб, яким надається безоплатна вторинна правова допомога, є особи, які постраждали від домашнього насильства та насильства за ознакою статі. А це означає, що в разі, якщо Ви стали заручником такої ситуації, то маєте право на безоплатне представництво Ваших інтересів в судах, інших державних органах, органах місцевого самоврядування, перед іншими особами; складання процесуальних документів.
У місцевому центрі Ви зможете отримати консультацію з правових питань, а також допомогу у складенні документів до суду, які випливають із вчинення насильства в сім’ї, наприклад – заява в рамках окремого провадження про видачу обмежувального припису стосовно кривдника.
Які документи потрібні для отримання безоплатної правової допомоги
Безкоштовну первинну консультацію Ви можете отримати з будь-якого питання, а от для призначення юриста чи адвоката потрібно надати певні документи. З переліком документів моно ознайомитись за посиланням https://bit.ly/3aHNIFw.
Куди звернутись, аби отримати детальну правову консультацію
– зателефонуйте на безкоштовний номер системи безоплатної правової допомоги – 0 800 213 103;
– поставте запитання в месенджер ФБ-сторінки: https://www.facebook.com/Centre.4.Legal.Aid/
– напишіть на електронну пошту найближчого місцевого центру (адреси можна дізнатися на сайті системи БПД) – https://www.legalaid.gov.ua/
– прочитайте правову консультацію на телеграм-каналі «Безоплатна правова допомога» https://t.me/ualegalaid та обговоріть її у нашому чаті – https://t.me/ualegalaidchat
– поставте запитання на Інстаграм-сторінці системи БПД https://www.instagram.com/ualegalaid/?hl=uk
– скористайтеся правничою вікіпедією WikiLegalAid – https://wiki.legalaid.gov.ua
Інші корисні контакти організацій, куди можна звернутись за допомогою у випадку домашнього насильства:
– Державний кол-центр з питань запобігання домашньому насильству 15 47, працює цілодобово;
– Національна “гаряча лінія” з питань запобігання домашнього насильства, торгівлі людьми та гендерної дискримінації 0 800 500 335, або з мобільного 116 123, працює цілодобово;
– Дитяча “гаряча лінія” 0 800 500 225, 116 111 – з мобільного, яка з 01.04.2020 року працює з 12:00 до 16:00 у будні дні;
– Урядовий кол-центр 15 45.