назад

На Сумщині з 1 вересня розпочинають роботу 14 бюро правової допомоги

Валентина Волобуєва, в.о. директора Регіонального центру з надання безоплатної вторинної правової допомоги у Сумській області, 22 серпня провела робочу нараду, в якій взяли участь керівники структурних підрозділів та працівники. Розглянуто питання проведення комплексу заходів щодо відкриття бюро правової допомоги, показники діяльності місцевих центрів тощо. 

 

Валентина Волобуєва зазначила, що актуальним питанням сьогодення є завершення комплексу заходів, спрямованих на своєчасне відкриття бюро правової допомоги. Вона повідомила, що договори оренди приміщень бюро укладені своєчасно. На цьому тижні будуть завершені роботи з налаштування локальної мережі.

 

Новостворені бюро насамперед виконуватимуть функції правопросвітництва та надання первинної правової допомоги, оскільки мета їхньої роботи – посилення правової спроможності територіальних громад. Однак соціально незахищеним категоріям осіб тут сприятимуть і в наданні безоплатної вторинної правової допомоги, що включає складання процесуальних документів та представництво в суді.

До того ж, у бюро громадяни матимуть доступ до електронних сервісів Мін’юсту. Приміром, зможуть через Інтернет подати заяву про одруження чи отримати витяг з реєстру речових прав на нерухоме майно. Тим, хто не має навичок користування комп’ютером, допомагатимуть працівники бюро.

Як повідом  ила Наталія Поставська, начальник відділу підтримки та розвитку інфраструктури, за період з 15.08.2016 по 19.08.2016 місцевими центрам прийнято 147 клієнтів та зареєстровано 198 звернень. За віковою категорією це особи віком від 35 до 60 років – 68, громадяни віком понад 60 років – 43, від 18 до 35 років – 36.

Статистика джерел отримання інформації про роботу місцевих центрів свідчить, що переважна більшість громадян про функціонування місцевих центрів дізналися, скориставшись порадою знайомих – 54 особи, отримали інформацію від органів державної влади – 33, використали інші джерела – 23, переглянули сюжети місцевого (обласного) телебачення – 11, проінформовані через друковані засоби масової інформації (газета, журнал) – 12, отримали направлення з недержавної організації – 9, дізналися з програм місцевого радіомовлення – 1, використали інші інтернет-ресурси – 1.

За правовою допомогою громадяни зверталися за різними категоріями питань: соціальними – 25, спадковими – 28, іншими цивільними – 26, житловими – 19, медичними – 13, трудовими – 14, сімейними – 22, договірними – 13, іншими – 6, адміністративними – 13, земельними – 8, неправовими – 2, виконання судових рішень – 7, представництво осіб, які мають статус потерпілих у кримінальному провадженні – 2.

За результатами перевірки наданих документів для 25 громадян місцевими центрами прийнято рішення про надання адвоката.