назад

Навчання і обмін досвідом взаємозбагачує і надихає

1З триденним візитом по обміну досвідом на Херсонщині побувала директор Регіонального центру з надання БВПД у Сумській області Олена Демченко. Наша колега відвідала Регіональний центр з надання БВПД у Херсонській області, Херсонський та Голопристанський місцеві центри, Скадовське бюро правової допомоги та комунальну установу м.Скадовська «Центр надання безоплатної первинної правової допомоги».

2Під час робочих зустрічей з керівниками – Мариною Єлисєєвою (Регіональний центр), Денисом Милокостим (Херсонський місцевий центр), Іриною Кебою (Голопристанський місцевий центр), Тетяною Мосіною (Скадовське бюро правової допомоги) – Олена Демченко поділилась здобутками, кращими практиками і напрацюваннями Регіонального центру з надання БВПД у Сумській області, окремо зупинившись на роботі відкритого у Сумах колл-центру системи БПД.

3

4Водночас гостю цікавила робота наших установ та правопросвітницька діяльність фахівців. Поспілкувавшись з колективом Регіонального центру, Олена Миколаївна виявила зацікавленість до роботи відділів моніторингу, якості правової допомоги, комунікацій, оргроботи, бухгалтерії, але більш детально зосередила увагу на відділі організації надання БВПД. Начальник Олена Іпатенко відповіла на запитання гості, розказала, як налагоджена робота з адвокатами, правоохоронними органами та судами, як здійснюється розподіл доручень на адвокатів та з якими позаштатними ситуаціями і непрогнозованими викликами доводиться стикатися.

Крім організації надання вторинної правової допомоги, Олена Вікторівна приділяє значну увагу правопросвітницькій роботі, яка включає в себе не тільки зустрічі з колективами, вуличне інформування і консультування, але й участь у теле- й радіоефірах. Здобутком є вихід її авторської програми на радіо «Куреш» для ВПО. Тобто наші фахівці роблять все, аби безоплатна правова допомога стала більш якісною і доступнішою для мешканців Херсонської області, внутрішньо переміщених осіб, у тому числі й кримчан.

Цю задачу, на думку Олени Демченко, простіше виконати, якщо буде створена площадка для обміну досвідом в межах всієї України. Поки що це три області, які будуть охоплені спільним проектом – саме про це йшлося у відділі інфраструктури.

5

Як пояснив начальник відділу Олександр Бондаренко, планується створити ресурсну платформу, де будуть зберігатися інформаційні матеріали – буклети, пам´ятки, у тому числі й відеоматеріали, розроблені фахівцями системи БПД трьох областей – Сумської, Полтавської та Херсонської.

6Якщо аналізувати роботу місцевих центрів, то перше, на що звертають увагу відвідувачі, так це на якість наданих консультацій, фаховість юристів, дружелюбність працівників. Тому відділи правової інформації та консультацій є своєрідними візитівками місцевих центрів.

З роботою зазначеного відділу у Херсонському місцевому центрі ознайомив його начальник Фелікс Шмиголь, чиї фаховість, вихованість, доброзичливість та увага не залишаються не помітними: клієнти це цінують і пам´ятають, що позитивно позначається на рівні довіри до установ системи БПД міста й області в цілому.

У Голопристанському місцевому центрі обговорили проблеми, які виникають під час проведення правопросвітницьких заходів з такою категорією, як діти. Ірина Кеба розказала про налагодження співпраці із закладами освіти стосовно протидії шкільному булінгу та передала Олені Демченко розроблену місцевим центром спільно з Чаплинським бюро правової допомоги Угоду про булінг, яка вже використовується на території Херсонської області. 

7 8

Під час роботи йшлося і про представництво в судах. Начальник відділу представництва Голопристанського місцевого центру Вікторія Комаренко розказала, як налагоджена робота в її відділі.

9

Необхідно зазначити, що Вікторії Комаренко є чим пишатися: всі справи, по яких вона здійснює представництво в судах, завершуються для клієнтів повним задоволенням їхніх вимог.

10Говорячи про зворотній зв´язок з клієнтами, який, до речі, є одним із пріоритетних напрямків роботи місцевих центрів, учасники зустрічі проаналізували анкети зі скриньки «Для відгуків».

Також керівники центрів обмінялися досвідом щодо організації та проведення правопросвітницьких заходів, налагодження співпраці з громадськими організаціями та органами місцевого самоврядування Сумської області.

Корисним для нас був досвід сумських колег стосовно співпраці з ОМС Сумщини. Про ефективність налагодженої роботи свідчить такий факт: на всі заходи, в яких беруть участь представники ОМС, обов´язково запрошуються й спеціалісти безоплатної правової допомоги Сумської області.

11

Як зазначила Марина Єлисєєва, подібні зустрічі дають можливість ознайомитися з досвідом колег, почерпнути нові ідеї, бо в кожному центрі є власні напрацювання, властиві тільки їм. Крім того, є можливість порівняти роботу наших центрів з сумськими. Тому начальник відділу моніторингу Світлана Ребриста рекомендувала директорам активніше використовувати позитивний досвід колег та поширювати його серед місцевих центрів області.

У зв´язку з цим треба сказати, що між державними установами системи БПД Херсонської та Сумської областей налагоджена ефективна комунікація: працівники не тільки в телефонному режимі підтримують зв´язок, але й безпосередньо беруть участь у спільних заходах.

Бериславський місцевий центр, наприклад, тісно співпрацює з місцевими центрами Сумської області, про що свідчить візит директора Марини Груші до Охтирського місцевого центру з надання БВПД, на базі якого проходив міжрегіональний захід з обміну досвідом.

Крім того, Марина Груша обмінялась досвідом з колегами із Роздільнянського, Червоноградського та Первомайського місцевих центрів. Тому не дивно, що працівники бюро правової допомоги Сумської області активно використовують у своїй діяльності презентації та буклети, розроблені Бериславським місцевим центром, зокрема буклет «Охорона праці», та Генічеським бюро правової допомоги: «ID: Видача паспорта громадянина України у формі картки по досягненню 14-річного віку (вперше)», які направлені до Сумської області в рамках обміну досвідом.

Втім Світлана Ребриста рекомендувала працівникам вивчити досвід Конотопського місцевого центру в плані інноваційних підходів щодо електронної звітності (гугл-форма) працівників бюро.

Результат не змусив себе чекати: за координацією керівника відділу інфраструктури Регіонального центру Олександра Бондаренка заступник начальника цього ж відділу Каховського місцевого центру Вадим Коваленко розробив поки що тільки для Бериславського місцевого центру подібну гугл-форму, яку вже почали використовувати.

12За словами Світлани Ребристої, така узагальнена інформація надасть змогу нашим місцевим центрам та підпорядкованих їм бюро більш ефективно здійснювати свою діяльність.

Цікавим для нас був досвід сумчан ще в одному напрямку: минулого року Українська Ґельсінська спілка з прав людини, провівши моніторинг місцевих центрів, відмітила роботу Сумського місцевого центру, який облаштував приміщення дитячим куточком. Експерти УҐСПЛ не тільки аналізували роботу центрів, але й досліджували, наскільки зручним та ефективним є отримання правової допомоги для клієнтів системи БПД.

13«Ми вирішили продовжити цю добру справу, пояснила директор Регіонального центру з надання БВПД у Херсонській області Марина Єлисєєва, і разом з начальником відділу моніторингу Світланою Ребристою рекомендували місцевим центрам створити зони комфорту для дітей. Тож працівники місцевих центрів на власному ентузіазмі вирішили це питання і облаштували 15 дитячих зон».

«Як бачимо, підсумовує результати триденної роботи по обміну досвідом Марина Єлисєєва, взаємодія між нашими центрами є конструктивною. Нам є чому вчитися у колег, зокрема в частині налагодження співпраці з ОМС, інноваційних розробок, проведенні правопросвітницьких акцій тощо. Адже навчання і обмін позитивним досвідом завжди взаємозбагачує і надихає. Ми дуже вдячні Олені Демченко і всій команді Регіонального центру з надання БВПД у Сумській області за той позитивний досвід, яким вони із задоволенням з нами поділилися, адже така практика об´єднає наші зусилля в процесі надання якісної правничої допомоги населенню».

14

15