назад

Неякісні послуги в салоні краси: як повернути гроші та куди звертатися

Неякісно надані послуги гоління, фарбування волосся, нігтів тощо можуть призвести як до неприємних наслідків естетичного характеру, так і завдати шкоди здоровю. Які ж права мають споживачі таких послуг, а надто, якщо вони були надані неякісно, роз’яснює юрист Регіонального центру з надання БВПД у Сумській області Олексій Рибалка у рубриці «Правовий лікбез» на телеканалі ATV.

Юрист зазначив, що у разі надання неякісної послуги в салоні краси клієнт має право на:

–  безоплатне усунення недоліків;

–  зменшення ціни послуги, яка надається;

– виправлення завданих недоліків та повернення до попереднього стану, якщо це можливо.

«Для захисту ваших прав у пешу чергу зверніться із письмовою заявою до адміністрації закладу з проханням або безоплатно усунути недоліки, або зменшити ціну послуги, що надається, або виправити недоліки та повернути до попереднього стану, якщо це можливо. Якщо адміністрація закладу, де ви отримали послугу, не усунула недоліки або не повернула кошти — звертайтесь до територіального органу Держпродспоживслужби зі скаргою, яку також можна залишити онлайн», – розповів Олексій Рибалка.

Також ви маєте право звернутися до суду з вимогою про безкоштовне усунення недоліків або зниження ціни, безкоштовної повторної процедури або відшкодування компенсації за надану неякісну послугу. При задоволенні вимог споживача суд одночасно вирішує питання про відшкодування моральної (немайнової) шкоди. Згідно зі статтею 22 Закону України «Про захист прав споживачів» споживачі звільняються від сплати судового збору за позовами, що пов’язані з порушенням їхніх прав.

У будь-якому випадку варто бути готовим до того, що потрібно доводити факт неякісного надання послуги. Для цього слід:

  • по-перше, зафіксувати факт надання неякісної послуги салоном (наприклад, скріншоти листувань, аудіоповідомлення, записи телефонних розмов, які свідчать про намір отримати послугу; чеки про оплату послуг або виписка по картці/рахунку у випадку, якщо кошти були переведені на банківську картку; відео з камер відеоспостереження салону);
  • по-друге, візьміть собі за правило робити фото «до» та «після» процедури;
  • по-третє, зафіксуйте наявність свідків та їхні контактні дані (наприклад, прізвище, ім`я та контактний номер телефону);
  • по-четверте, у випадку, якщо внаслідок б`юті-процедури завдана шкода здоров`ю, не зволікайте із візитом до лікаря, аби встановити причинно-наслідковий зв`язок між шкодою здоров`ю та наданою послугою.