назад

Нікопольські правники допомогли клієнту банку у скрутному фінансовому становищі

Перевертайло І ВДо Нікопольського місцевого центру з надання безоплатної вторинної правової допомоги звернувся громадянин Володимир П*, мешканець Нікополя, який опинився у скрутному фінансовому становищі. Питання полягало у незастосуванні дострокового стягнення заборгованості за кредитним договором при повному погашенні  клієнтом банку заборгованості та неправомірних дій зі сторони банку.

Захист інтересів Володимира П.* доручили начальнику відділу представництва центру Івану Перевертайло. Правник склав заперечення  проти позову та заяву про залишення без розгляду позову банку, забезпечив представництво в судовому засіданні. У результаті ухвалою Нікопольського міськрайонного суду Дніпропетровської області від 7 грудня 2017 року вимоги клієнта центру було задоволено в повному обсязі та позовну заяву банку про дострокове стягнення заборгованості за кредитним договором залишено без розгляду.

Такі випадки «непорозуміння» з банком є достатньо типовими, тож правники Нікопольського місцевого центру з надання БВПД звертають увагу громадян: за наявності підтвердження достовірними документами  (довідка з  місця  роботи,  довідка  з  державної  служби  зайнятості тощо) об’єктивних та беззаперечних  доказів  того,  що  ви  не  в  змозі своєчасно  та  в  повному  обсязі  погашати  кредит  у  зв’язку  з настанням  непередбачених обставин банк може надати можливість погашати кредит на нових умовах, прийнятних як для вас, так і для банку. Враховуватись також можуть і інші обставини, наприклад,  стан  обслуговування  кредиту  до настання подій,  які спричинили погіршення фінансового  становища,  причини настання таких  подій,  поточний  фінансовий  стан,  перспективи відновлення  платоспроможності  тощо.

Порада від правників: не сплачувати кошти банку є ризикованим, оскільки судова тяганина з банком чи колекторською організацією, а пізніше і з виконавчою службою – справа не з приємних. А отже передусім не ігноруйте листи та дзвінки від тих,  перед ким у вас  є  фінансові  (грошові)  зобов’язання.  Памятайте! Борг  сам  по собі не зникне,  тому потрібно зустрітися з представниками  банку  для конструктивного вирішення боргових проблем. І чим швидше ви це зробите,  тим меншими будуть штрафи  за  несвоєчасне  погашення кредиту та більш вигідними для вас нові умови. Разом з тим, не слід покладатися лише на банк. Зі свого боку ви повинні виважено оцінити ситуацію, у якій опинилися. Ви маєте  усвідомлювати,  що  необхідно повернути взяті в кредит гроші.

Обов’язково зберігайте всі розрахункові документи (квитанції, чеки) протягом трьох років. З 2009 року існує постанова правління Національного банку України від 06.08.2009 №461 щодо роботи банків з позичальниками – фізичними особами, які мають заборгованість за споживчими кредитами та потрапили в скрутне фінансове становище. З метою недопущення посилення соціальної  напруги  серед  населення банкам рекомендується коректно та з розумінням ставитися  до позичальника,  який потрапив у скрутне фінансове становище. Та разом з ним, ураховуючи всі обставини, зокрема стан обслуговування  позичальником  заборгованості  за  споживчим кредитом до настання подій,  які спричинили погіршення його  фінансового  становища,  причин  настання  таких  подій,  поточний  фінансовий     стан    позичальника,    перспективи    відновлення  платоспроможності  та  інше,  визначитися  зі  шляхами   погашення  заборгованості.

Нагадуємо, що Нікопольський місцевий центр з надання безоплатної вторинної правової допомоги працює за адресою: м. Нікополь, вул. Івана Богуна, 9,  тел. (0566) 68-75-23, (0566) 68-75-40, МТС +380661773774.

Номер всеукраїнської гарячої лінії системи надання безоплатної правової допомоги 0-800-213-103.