назад

Оформлення права власності на житловий будинок, побудований до 5 серпня 1992 року у сільській місцевості

budynok silska miscevistЯк узаконити будинок у селі, побудований до 05.08.1992 р, роз’яснюють фахівці Арцизького місцевого центру з надання безоплатної вторинної правової допомоги.

Реєстрація права власності на індивідуальні (садибні) житлові будинки, садові, дачні будинки, господарські (присадибні) будівлі і споруди, прибудови до них (далі – житлові будинки), що закінчені будівництвом до 5 серпня 1992 року, регулюється Законом України «Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень» від 01.07.2004 № 1952-IV та Порядком державної реєстрації речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 25 грудня 2015 р. № 1127.

Для того, щоб зареєструвати право власності на житловий будинок, побудований до 5 серпня 1992 року, необхідно звернутись до суб’єктів державної реєстрації прав (виконавчі органи сільських, селищних та міських рад, районні державні адміністрації; акредитовані суб’єкти) чи до державних реєстраторів прав на нерухоме майно.

Для державної реєстрації прав необхідно подати оригінали документів, необхідних для відповідної реєстрації, оригінал та копію паспорту, ідентифікаційного номеру заявника, а також документ, що підтверджує сплату адміністративного збору за державну реєстрацію прав у розмірі 0,1 прожиткового мінімуму для працездатних осіб.

Для державної реєстрації права власності на житлові будинки, що закінчені будівництвом до 5 серпня 1992 р., подаються:

  • технічний паспорт на об’єкт нерухомого майна;
  • документ, що підтверджує присвоєння об’єкту нерухомого майна адреси.

Проте, коли державна реєстрація права власності проводиться на житловий будинок, збудований на земельній ділянці, право власності на яку зареєстровано в Державному реєстрі прав, документ, що підтверджує присвоєння об’єкту нерухомого майна адреси, не вимагається. У такому разі в поданій заяві обов’язково зазначаються відомості про кадастровий номер відповідної земельної ділянки.

Якщо ж житлові будинки, побудовані до 5 серпня 1992 р. та розташовані на території сільських, селищних, міських рад, якими відповідно до законодавства здійснювалося ведення погосподарського обліку, замість вищевказаних документів, можуть бути подані:

  • документ, що посвідчує речове право на земельну ділянку, на якій розташований об’єкт нерухомого майна, у тому числі рішення відповідної ради про передачу (надання) земельної ділянки в користування або власність чи відомості про передачу (надання) земельної ділянки в користування або власність з погосподарської книги;
  • виписка з погосподарської книги, надана виконавчим органом сільської ради (якщо такий орган не створений– сільським головою), селищної, міської ради або відповідною архівною установою.

За умови, якщо усі необхідні документи оформлені належним чином та подані в повному обсязі, державний реєстратор за допомогою програмних засобів ведення Державного реєстру прав формує та реєструє заяву в базі даних заяв, на якій заявник (за умови відсутності зауважень до відомостей, зазначених у ній) проставляє власний підпис.

Державна реєстрація права власності проводиться у строк, що не перевищує п’яти робочих днів з дня реєстрації відповідної заяви в Державному реєстрі прав.

Якщо необхідно провести реєстрацію права власності у строки менші, ніж п’ять робочих днів, адміністративний збір справляється у такому розмірі:

  • 1 прожитковий мінімум для працездатних осіб – у строк два робочі дні;
  • 2 прожиткових мінімума для працездатних осіб – у строк один робочий день;
  • 5 прожиткових мінімумів для працездатних осіб – у строк 2 години. 

За результатом розгляду заяви про державну реєстрацію права власності на житловий будинок, побудований до 5 серпня 1992 року, державний реєстратор приймає рішення щодо державної реєстрації прав або щодо відмови в такій реєстрації.

Рішення державного реєстратора, витяг з Державного реєстру прав про проведену державну реєстрацію права власності (у разі прийняття рішення щодо державної реєстрації прав) надаються в електронній та (за бажанням заявника) в паперовій формі.

Витяг з Державного реєстру прав про проведену державну реєстрацію прав за бажанням заявника надається у паперовій формі. Такий витяг у паперовій формі надається з проставленням підпису та печатки державного реєстратора.

За правовими консультаціями та роз’ясненнями можна звернутися до Арцизького місцевого центру з надання безоплатної вторинної правової допомоги за адресою: м. Арциз, вул. Будівельників, 15-Б.

Телефон: (04845) 3- 14- 34.

Татарбунарське бюро правової допомоги: м. Татарбунари, вул. В. Тура, 48. Тел.: (04844) 3-18-46, (04844) 3-18-64

Тарутинське бюро правової допомоги: смт. Тарутине, вул. Центральна, 124. Тел.: (04847) 4-04-71, (04847) 4-04-47

Саратське бюро правової допомоги: смт. Сарата, вул. Чкалова, 2. Тел.: (04848) 2-31-50, (04848) 2-31-60

Єдиний телефонний номер системи безоплатної правової допомоги: 0-800-213-103.