Цикл каскадних тренінгів, що тривав із 17 травня до 4 липня 2018 року, допоміг розвинути комунікативні навички працівників системи безоплатної правової допомоги у роботі з вразливими групами клієнтів. Загалом відбулося 19 тренінгів, які відвідали понад 320 фахівців центрів з надання безоплатної вторинної правової допомоги (БВПД) з усіх регіонів України.
Тренінги є унікальним продуктом, розробленим командою експертів та спрямованим на розвиток практичних навичок налагодження ефективної комунікації, емпатичного слухання, інтерв’ювання та консультування.
«Робота над «soft skills» є дуже важливою, оскільки в професійному житті адвокати та юристи в першу чергу приділяють увагу вивченню законодавства та процедур («hard skills»). Але для фахівців системи БПД не менш важливим є відпрацювання навичок побудови першого контакту та подальшої комунікації з людьми, які приходять по правову допомогу. І саме «soft skills» часто мають значний вплив на результати роботи з клієнтами», – наголосив директор Координаційного центру з надання правової допомоги Олексій Бонюк.
Формат дводенного тренінгу передбачав активну участь усіх представників центрів у виконанні практичних вправ та завдань, роботу в міні-групах, аналіз та обговорення кейсів та відеоматеріалів, обмін досвідом між учасниками заходів.
Фахівці системи БПД працювали не лише над інструментами ефективної комунікації, а й навчалися працювати зі стресом та емоціями, дізнавались, як запобігати професійному вигоранню. Йшлося також і про аспекти роботи з вразливими групами клієнтів, зокрема з постраждалими від домашнього та гендерно обумовленого насильства, дітьми, учасниками АТО, внутрішньо переміщеними особами та особами похилого віку.
Як зазначили учасники тренінгів, цьому, на жаль, не вчать в університетах, але оволодіння навичками soft skills підвищить ефективність їхньої роботи.
Тренінги відбулися за підтримки проекту «Доступна та якісна правова допомога в Україні», який реалізується Канадським бюро міжнародної освіти у партнерстві з Координаційним центром з надання правової допомоги та фінансується Урядом Канади.
Довідково
Soft skills – гнучкі навички — комплекс неспеціалізованих, важливих для кар’єри навичок, які відповідають за успішну участь у робочому процесі, високу ефективність та є наскрізними, тобто не пов’язані з конкретною галуззю.
«Гнучкі навички», на відміну від професійних у традиційному розумінні (від англ. hard skills) навичок, не залежать від специфіки конкретної роботи, тісно пов’язані з особистісними якостями та установками (відповідальність, дисципліна), а також соціальними навичками (комунікація, емоційний інтелект), роботою в команді та менеджерськими здібностями (управління часом, лідерство, критичне мислення).
Приєднуйтесь до сторінок Координаційного центру з надання правової допомоги у соціальних мережах: