Нещодавно керівник Лановецького бюро правової допомоги Олена Радосюк провела виїзний прийом громадян в Гриньківській сільській раді Лановецького району. За правовою допомогою до неї звернулося 2 осіб.
Так, одна із жителів Лановеччини цікавилася питанням щодо порядку оскарження судового рішення, наголошуючи, що не згідна із рішенням суду першої інстанції і тому має намір його оскаржувати, однак не знає процедури оскарження рішення. Керівник бюро повідомила громадянці, що відповідно до ст. 129 Конституції України кожна людина має право на апеляційне та касаційне оскарження судових рішень.
Що стосується апеляційного оскарження, то за загальним правилом оскаржити рішення суду в апеляційному порядку може особа, яка брала участь у справі, або яка не брала участі у справі, якщо судове рішення безпосередньо зачіпає її пра¬ва, свободи, інтереси чи обов’язки.
«Апеляційне оскарження допускається з мотивів допущення судом помилки як щодо встановлення обставин у справі, так і в застосуванні норм матеріального та/або процесуального права». – проінформувала Олена Радосюк та роз’яснила який порядок оскарження судового рішення.
ВАЖЛИВО!
Для того, щоб в апеляційному порядку оскаржити рішення суду, апеляційну скаргу потрібно подавати через суд першої інстанції, який виніс первинне рішення. Адресатом скарги потрібно зазначати відповідний апеляційний суд, який уповноважений переглядати оскаржуване рішення. Апеляційну скаргу можна подати протягом 10-ти днів з дня проголошення рішення.
В апеляційній скарзі мають бути зазначені:
– найменування суду апеляційної інстанції, до якого подається скарга;
– прізвище, ім’я, по батькові (найменування) особи, яка подає скаргу;
– поштова адреса особи, яка подає заяву, а також номер засобу зв’язку;
– прізвище, ім’я, по батькові (найменування) осіб, які беруть участь у справі;
– поштова адреса, а також номер засобу зв’язку, адреса електро¬нної пошти, якщо такі є, – осіб, які беруть участь у справі;
– назва документу із зазначенням відомостей про рішення, що оскаржується;
– у чому полягає незаконність і (або) необґрунтованість рішення;
– обґрунтування вимог особи, яка подала апеляційну скаргу, із зазначенням того, у чому полягає неправильність чи неповнота до¬слідження доказів і встановлення обставин у справі та (або) засто¬сування норм права;
– клопотання особи, яка подала скаргу (за наявності таких), на¬приклад про витребування нових доказів, про виклик свідків тощо;
Зміст вимог, які можна ставити до апеляційного суду, або просити суд:
1. Змінити рішення суду;
2. Скасувати рішення суду та прийняти нове рішення;
3. Скасувати рішення суду і залишити позовну заяву без роз¬гляду або закрити провадження у справі;
4. Визнати рішення суду нечинним і закрити провадження у справі;
5. Скасувати рішення суду і направити справу на новий роз¬гляд до суду першої інстанції.
Крім того, очільниця бюро зустрілася з головою Гриньківської сільської ради Світланою Сливчук. Сторони обговорили як забезпечити доступ до безоплатної вторинної правової допомоги соціально незахищених категорій громадян, які проживають на території сільської ради та домовилися про подальшу співпрацю у цьому напрямку.
Наприкінці прийому керівник залишила в сільській раді методичні рекомендації та буклети з контактами Лановецького бюро правової допомоги, яке розміщене за адресою: м. Ланівці, вул. Незалежності, 20А (4 поверх); тел. (03549) 2-24-59 та Кременецького місцевого центру з надання безоплатної вторинної правової допомоги, що знаходиться за адресою: м. Кременець, вул. Шевченка, 59А; тел. (03546) 2-52-33, Skype: kremeneckiy_mc.
Для цілодобового доступу громадян до безоплатної правової допомоги діє єдиний телефонний номер 0-800-213-103.