назад

Правники розповідають про те, що нас чекає в електронній декларації 2018 року

28167404 1506666966307411 3025555669316151307 n22 лютого 2018 року в Управлінні Державної казначейської служби України Дніпровського району начальник Слобожанського бюро правової допомоги Владислав Колесников разом з активістками громадської організації “Громадянський захист” Лією Нестеренко та Анжелікою Олійник провели навчальний захід «Особливості електронного декларування».

Метою лекції стала необхідність підвищення рівня знань посадових осіб щодо правильності заповнення електронної декларації. У ході семінару правники висвітлили основні аспекти щорічного звітування посадових осіб про майновий стан та розглянули основні проблеми, які виникають при заповненні електронних декларацій. Особливу увагу юристи звернули на необхідність повідомлення про суттєві зміни у майновому стані у разі придбання або продажу цінного майна, нагадали про необхідність встигнути заповнити щорічну декларацію до 1 квітня поточного року. Відповіли організатори заходу і на численні питання присутніх, зокрема, щодо особливостей декларування майна родичів, майна яке перебуває у користуванні, а також готівки.

Насамкінець зустрічі відбулось жваве обговорення практичних питань, які найчастіше зустрічаються при заповненні електронних декларацій. Учасники семінару виявили інтерес до поставлених питань, адже кожному з них доводиться щорічно зтикатися з цим на практиці.

До відома. Єдиний державний реєстр декларацій осіб, уповноважених на виконання функцій держави або місцевого самоврядування (реєстр декларацій, або система електронного декларування) — електронна онлайн-система, що дозволяє вносити, перевіряти та оприлюднювати майнові декларації держслужбовців та інших осіб, що за законом зобов’язані це робити.

Реєстр запрацював у серпні 2016 року і був створений на виконання Закону України «Про запобігання корупції». Забезпечення функціонування цього реєстру належить до повноважень Національного агентства з запобігання корупції (НАЗК). З 1 січня 2018 року для державних чиновників розпочалося подання електронних декларацій за 2017 рік, яке триватиме до 1 квітня.

Декларації подають усі високопосадовці, народні депутати, депутати місцевих рад, міські та селищні голови, посадові особи збройних сил України, судді, співробітники податкової служби, посадові та службові особи органів прокуратури, НАБУ, члени Національного агентства з питань запобігання корупції, Центральної виборчої комісії, поліцейські та інші.

Раніше звіти подавалися в паперовій формі, проконтролювати подачу було досить важко через брак часу та форму подання звітності. Через це деякі особи оминали процес декларування. Наразі влада вже закінчує розробку автоматичного контролю й перевірки наявності та достовірності декларацій.

Нова форма декларації зручніша та більш повна за попередній варіант. Вона налічує 16 розділів (раніше їх було шість). В електронній декларації залишається декларування доходів, нерухомого майна, транспортних засобів, видатків тощо. З’являються нові розділи про об’єкти незавершеного будівництва, нематеріальні активи, бенефіціарну власність у юридичних особах та на майно, членство в громадських об’єднаннях та їхніх органах, роботу за сумісництвом.

Також декларанти повинні будуть вказати всі речі, які коштують понад 100 мінімальних зарплат, встановлених на 01 січня звітного року.

Перевірка декларацій покладена на Департамент фінансового контролю та моніторингу способу життя НАЗК. Подання недостовірних відомостей у декларації карається в залежності від розбіжності між реальними та задекларованими статками, а саме: штрафом, можуть застосовуватись громадські роботиабо позбавленням волі на строк до 2 років з позбавленням права обіймати певні посади чи займатися певною діяльністю на строк до 3 років.Раніше жодного покарання за недостовірні або неповні дані у деклараціях не було, лише штраф за несвоєчасне їх подання.

Нагадуємо, що отримати консультацію з цих та інших правових питань  можна в центрах та бюро правової допомоги. Адже лише кваліфікований спеціаліст надасть достовірне, зрозуміле, чітке і точне тлумачення чинного законодавства.

Слобожанське бюро правової допомоги знаходиться за адресою: Дніпровський район, смт. Слобожанське, вул.В. Сухомлинського42. Перший дніпровський місцевий центр з надання БВПД працює за адресою: м.Дніпро, вул. Старокозацька 52.

Всеукраїнська гаряча телефонна лінія – 0800213103 (цілодобово та безкоштовно з мобільних і стаціонарних телефонів у межах України). 

{gallery}news/2018/02/5{/gallery}