назад

Правова обізнаність студентів

12 лютого 2020 року відбулася зустріч директора Регіонального центру з надання безоплатної вторинної правової допомоги у Полтавській області Олександра Черчатого та фахівців системи БПД області із студентами та викладачами Національного університету «Полтавська політехніка імені Юрія Кондратюка»

«Співпраця системи правової допомоги та нашого навчального закладу дозволить якісно реалізувати спільні заходи по забезпеченню надання безоплатної правової допомоги як студентам та викладачам так і  мешканцям Полтавської області» – зазначив ректор Національного університету «Полтавська політехніка імені Юрія Кондратюка» Володимир Онищенко відкриваючи захід.

«Питання правопросвітництва одне із пріоритетних у нашій роботі, адже першочергово ми маємо на меті донести до широкого кола осіб інформацію про правові інструменти захисту своїх прав, про вирішення життєвих ситуацій у правовий спосіб, використовуючи можливості системи безоплатної правової допомоги», – повідомив очільник Регіонального центру Олександр Черчатий.

У рамках заходу ректор Національного університету «Полтавська політехніка імені Юрія Кондратюка» Володимир Онищенко та директор Регіонального центру з надання безоплатної вторинної правової допомоги у Полтавській області Олександр Черчатий підписали меморандум про співпрацю.

Основна мета співробітництва – забезпечення проведення спільних заходів спрямованих на підвищення рівня правової поінформованості співробітників, студентів Національного університету «Полтавська політехніка імені Юрія Кондратюка» щодо захисту своїх прав, зокрема права на безоплатну правову допомогу.

Олександр Черчатий ознайомив  присутніх із структурою системи безоплатної правової допомоги у Полтавській області.

Правову допомогу громадянам надають як штатні працівники так і  адвокати які залученні до надання безоплатної правової допомоги за результатами конкурсу та з якими укладені відповідні контракти.

«Адвокати – ключові партнери системи надання безоплатної правової допомоги. З нами співпрацюють адвокати, для яких захист соціально вразливих верств населення – це більш ніж робота, це стиль життя. Наше партнерство є вирішальним чинником для успішного становлення механізмів управління якістю надання правової допомоги».

Також важливим фактором розвитку системи є її кадровий потенціал в кожному районні  області створено бюро правової допомоги в якому фахівці системи нададуть юридичну консультацію, а за потреби і представлять інтереси особи у суді.

«В середньому 95 відсотків завершених цивільних та  адміністративних справ у суді є успішними і це заслуга саме працівників системи»

Система правової допомоги посилює співпрацю із партнерами та провайдерами правової допомоги, наразі налагоджено співпрацю майже із усіма об’єднаними територіальними громадами, органами виконавчої влади та органів місцевого самоврядування.

Також очільник системи повідомив про форми проведення правопросвітницьких заходів фахівцями системи, та механізми отримання правової інформації мешканцям області безпосередньо через створену платформу правових консультацій «WikiLegalAid».

Директор Полтавського місцевого центру Людмила Бубир поінформувала учасників зустрічі про те, як отримати безоплатну правову допомогу в цивільних та адміністративних справах та порядок її надання. Лекторка розповіла присутнім про повноваженням та завданням центрів правової допомоги, категоріям осіб, що мають право на безоплатну вторинну правову допомогу акцентуючи увагу на те що право на первинну правову допомогу мають всі без виключень.

Начальник відділу Полтавське бюро правової допомоги Тетяна Ражик познайомила молодь із організацією роботи мобільних та дистанційних пунктів доступу до безоплатної правової допомоги та можливість молоді долучитися до команди системи безоплатної правової допомоги у якості пара юристів та здобути унікальний досвід та реалізувати свої здібності поза основним видом діяльності.

Також цілодобово функціонує єдиний телефонний номер системи безоплатної правової допомоги – 0 800 213 103 для надання роз’яснень законодавства. Дзвінки зі стаціонарних та мобільних телефонів в межах України безкоштовні.

Захід пройшов у форматі відкритого діалогу, де студенти могли поспілкуватися з представниками системи БПД області, дізнатися як вона функціонує, які послуги можна отримати звернувшись до її фахівців, хто має право на первинну та вторинну правову допомогу, які документи слід надати, щоб отримати таку допомогу.

Після закінчення заходу в приміщенні університету працівниками Полтавського місцевого центру  з надання безоплатної вторинної правової допомоги організовано роботу мобільної точки доступу до безоплатної правової допомоги де кожен охочий мав можливість отримати правову консультацію.