назад
21.07.17

Представники центрів БВПД Сумщини звітували про результати роботи за І півріччя 2017 року

IMG 398720 липня у приміщенні Сумського державного університету відбулося засідання Керівної ради за участі директора Регіонального центру з надання безоплатної вторинної правової допомоги у Сумській області Олени Демченко, заступника директора Регіонального центру з надання БВПД у Сумській області Валентини Волобуєвої, директора Сумського місцевого центру з надання БВПД Валентини Трошечки, директора Конотопського місцевого центру з надання БВПД Олександра Мухи, директора Охтирського місцевого центру з надання БВПД Тамари Козир та директора Шосткинського місцевого центру з надання БВПД Миколи Гудіми.

Цього разу засідання передбачало присутність не лише членів Керівної ради, а й представників місцевих центрів БВПД та керівників бюро правової допомоги Сумщини.

За планом роботи Керівної ради були підбиті підсумки роботи системи БВПД за І півріччя 2017 року.

IMG 3971

Про роботу Регіонального центру з надання БВПД у Сумській області за І півріччя 2017 року розповіла Валентина Волобуєва. Вона повідомила, що порівняно зі звітним періодом 2016 року, нинішні показники доручень, виданих регіональним центром адвокатам зросли з 1103 до 1207. Найбільший відсоток мають доручення за призначенням (53%).

IMG 4041

Валентина Волобуєва наголосила й на важливості встановлення тісної співпраці Регіонального центру з надання БВПД у Сумській області зі структурами різного спрямування: “У І півріччя 2017 року ми підписали чотири Меморандуми, що підтверджують взаємодію з Сумським державним університетом, Національною поліцією у Сумській області, Сумським обласним інститутом післядипломної педагогічної освіти та Північно-Східним міжнародним управлінням з питань виконання кримінальних покарань та пробації Міністерства юстиції України”.

2017 07 21 11 46 49

Звітність по роботі Конотопського місцевого центру з надання БВПД представив його директор Олександр Муха. Він також наголосив на зміні динаміки звернень громадян до представників системи БВПД на підзвітній території. Порівняно з І півріччям 2016 року показники збільшилися з 874 до 2544. “Така тенденція яскраво демонструє, що рівень довіри до центрів з надання БВПД та бюро правової допомоги серед населення суттєво зростає”, – зазначає Олександр Муха.

Великий вплив на підвищення стану обізнаності громадян щодо можливості отримання безоплатної вторинної правової допомоги здійснюють заходи з підвищення правової свідомості, культури та освіченості населення. Представники Конотопського місцевого центру за І півріччя 2017 року реалізували 270 правопросвітницьких заходів (для порівняння – 59 у І півріччя 2016 року).

2017 07 21 11 45 49

Результатами роботи Охтирського місцевого центру з надання БВПД поділилася Тамара Козир. Відповідно до даних, за ІІ квартал 2017 року результативність звернень (накази працівникам МЦ) демонструє показник 49: 42 справи мають позитивний результат і лише 7 – негативний.

Крім того, працівники центру проводять роботу серед талановитих дітей, котрі навчаються в Малій академії наук учнівської молоді. “Ми допомагаємо дітям розвивати свій потенціал в галузі права. Можливо через якийсь час побачимо їх в рядах професійних юристів. Наразі ж ми допомагаємо учням з написанням наукових робіт, проводимо для них екскурсії для ознайомлення з представленою сферою знань”, – розповідає Тамара Козир.

Підсумки роботи Сумського місцевого центру з надання БВПД за І півріччя 2017 року підбила Валентина Трошечко. Загалом за отриманням правової допомоги за звітний період до центру звернулися 2066 осіб. Найбільший відсоток звернень припадає на категорію населення у віці від 35 до 60 років (1035 звернень, котрі становлять 50,1% від загального показника). “Та не може не радувати той факт, що до центру активно звертається й молодь, як така, що вже досягла повноліття (громадяни у віці від 18 до 35 років – 393 звернення (19%)), так і особи у віці до вісімнадцяти років (10 звернень (0,5%)). Це показує, що рівень правової компетенції громадян збільшується і починає розвиватися ще з молодого віку”, – говорить Валентина Трошечко.

2017 07 21 11 44 21

Микола Гудіма, розповідаючи про результати діяльності Шосткинського місцевого центру з надання БВПД, зауважив, що найчастіше до відомства звертаються особи, котрі дізналися про власне право на безоплатну правову допомогу завдяки рекомендаціям інших осіб. Це показує, що робота, котру проводить центр для підвищення правової компетенції громадян з метою залучення нових клієнтів є дієвою. “Ми активно співпрацюємо з представниками ЗМІ, а також проводимо правопросвітницькі заходи, щоб донести громадськості інформацію про сутність нашої діяльності”, – говорить Микола Гудіма.

До того ж, Шосткинський місцевий центр з надання БВПД, як й інші центри з надання безоплатної правової допомоги Сумщини, займає активну соціальну позицію. Наприклад, його працівники опікуються безхатченками та навіть допомогли декому з них змінити власну долю.

IMG 3968

Щодо розподілу звернень громадян до місцевих центрів БВПД за категоріями висловилася начальник відділу організаційної роботи, юридичного забезпечення діяльності та персоналу Наталія Рибалка. Частіш за все громадяни звертаються до центрів з таких правових питань, як цивільні (53%) та кримінальні (25%).

Начальник відділу моніторингу діяльності місцевих центрів Наталія Поставська оголосила результати діяльності бюро правової допомоги Сумщини, представивши їх в рейтингових списках в рамках питання «Про результати моніторингу діяльності місцевих центрів у ІІ кварталі 2017 року». Відповідно до абсолютного рейтингу першість тримає Краснопільське бюро. Друге місце посіло Роменське бюро, а на третьому опинилося Путивльське бюро. Відносний рейтинг (на 10 тис. осіб) продемонстрував дещо інші показники. Згідно з ним, перше місце посіло Липоводолинське бюро. За ним слідують Краснопільське та Путивльське. “Якщо ж говорити про результати відповідно до ефективності роботи працівників, то за абсолютним рейтингом лідирує Буринське бюро. Друге місце поділили між собою Роменське та Білопільське бюро. Третє ж місце посіло Краснопільське бюро. За вже вказаним показником формувався й відносний рейтинг (на 10 тис. осіб). Тут кращим стало Серединобудське бюро. На другому місці – Буринське бюро і на третьому – Липоводолинське”, – зауважила Наталія Поставська.

2017 07 21 10 24 44

За підсумками Керівної ради, директор Регіонального центру з надання БВПД у Сумській області Олена Демченко висловила пропозиції, що в подальшому допоможуть системі БВПД ставати ефективнішою та більш впізнаваною серед населення. Вони полягають в чіткому виконанні регіонального плану дій, ретельному плануванні власного процесу роботи, попередженні професійного вигорання кожного з працівників та покращенні комунікативної роботи з клієнтами та в колективі.