назад

Прес-конференція «Правова допомога поруч»: підсумки дворічної діяльності бюро правової допомоги

pk2018-914 вересня 2018 року з метою підведення підсумків дворічної роботи бюро правової допомоги, Регіональним центром з надання БВПД у Черкаській області проведено прес-конференцію на тему «Правова допомога поруч».

У прес-конференції взяли участь заступник директора Регіонального центру з надання БВПД у Черкаській області Тетяна Ломіногіна, директор Золотоніського місцевого центру з надання БВПД Сергій Брус та начальник відділу «Чигиринське бюро правової допомоги» Черкаського місцевого центру з надання БВПД Ірина Поліщук.

Присутніх поінформовано про основні засади функціонування системи безоплатної правової допомоги в Україні, діяльність Регіонального та місцевих центрів з надання БВПД, удосконалення системи, розвиток та досягнення.

У Черкаській області діє Регіональний центр з надання безоплатної вторинної правової допомоги, чотири місцевих центри, зокрема, у містах Золотоноші, Смілі, Умані, Черкасах та 16 бюро правової допомоги, що розташовуються у кожному районі області.

За час діяльності Регіональним центром видано 10 656 доручень, з них: 2 888 для надання правової допомоги під час затримання особи за підозрою у вчиненні кримінального правопорушення, 7 768 для здійснення захисту осіб на стадії досудового розслідування та судового провадження справи, а також засуджених.

Місцевими центрами, які функціонують з 1 липня 2015 року, прийнято 42 050 звернень громадян щодо надання правової допомоги, з них: надано 37 259 роз’яснень та консультацій з різноманітних правових питань. За результатами розгляду звернень видано 6 046 доручень адвокатам, працівникам відділу представництва та бюро правової допомоги для здійснення представництва інтересів клієнтів у судах, підприємствах, установах, організаціях.

pk2018-92

Під час прес-конференції увагу присутніх звернуто на актуальні зміни чинного законодавства щодо розширення кола осіб, які мають право на безоплатну правову допомогу.

«З внесенням змін до ст.14 Закону України «Про безоплатну правову допомогу» коло осіб, які мають право на безоплатну правову допомогу, розширено та віднесено до нього: внутрішньо переміщених осіб та громадян, які претендують на отримання такого статусу, осіб, які мають статус учасника АТО, постраждалих від домашнього насильства або насильства за ознакою статі, дітей. Крім того, безоплатна правова допомога ветеранам війни, у тому числі учасникам бойових дій та іншим особам, на яких поширюється дія Закону України «Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту», надаватиметься не лише з питань їх соціального захисту, як це було дотепер, а з будь-яких інших питань. Також суттєво підвищився поріг малозабезпеченості для отримання доступу до безоплатної правової допомоги», – зазначив під час заходу Сергій Брус, директор Золотоніського місцевого центру з надання БВПД.

 pk2018-93

З 1 вересня 2016 року на Черкащині розпочали роботу 16 новостворених бюро правової допомоги, які є структурними підрозділами місцевих центрів з надання безоплатної вторинної правової допомоги.

Робота бюро спрямована, насамперед, на посилення правової спроможності громад, забезпечення рівного доступу кожного громадянина до безоплатної правової допомоги.

Основними завданнями, які виконують бюро правової допомоги, є:

  • правопросвітництво;
  • надання безоплатної первинної правової допомоги (консультування з правових питань);
  • забезпечення доступу до безоплатної вторинної правової допомоги, яка передбачає здійснення захисту, представництва інтересів в суді, складання документів процесуального характеру;
  • надання безоплатної вторинної правової допомоги (крім захисту);
  • забезпечення доступу до електронних сервісів Мін’юсту.

Начальник відділу «Чигиринське бюро правової допомоги» Черкаського місцевого центру з надання БВПД Ірина Поліщук розповіла, що за два роки діяльності фахівцями бюро правової допомоги Черкаської області надано 20 233 правових консультацій з актуальних питань цивільного, спадкового, сімейного, земельного, житлового права та соціального забезпечення. Лише протягом перших чотирьох місяців роботи бюро прийнято 2 816 звернень громадян. В подальшому показник роботи значно підвищився, зокрема, у 2017 році прийнято 7 471 нових клієнтів, що вперше звернулись за правовою допомогою та надано консультації 3 844 громадянам, які повторно звернулися до бюро. У 2018 році бюро зареєстровано 6 102 осіб, які вперше звернулись та яким надано консультації.

З відкриттям бюро в рази збільшилася кількість людей, які мають змогу звернутися за безоплатною правовою допомогою та отримати її. Насамперед, це мешканці віддалених районів та сіл, адже бюро правової допомоги запрацювали у малих містах та селищах.

pk2018-94

Присутніх поінформовано з якими правовими питаннями мешканці Черкаської області найбільше звертаються до фахівців бюро, як часто потребують призначення адвоката з системи безоплатної правової допомоги та коли для вирішення порушеного питання достатньо фахової юридичної консультації.

Однією з головних цінностей бюро є забезпечення доступу громадян до правосуддя. Значна кількість осіб звертаються з проханням захистити їх права у суді. Участь адвокатів, які працюють у системі правової допомоги та працівників бюро у судових засіданнях забезпечують виконання однієї з основних конституційних гарантій – права на захист. Саме із функціонуванням бюро правової допомоги право на захист стало гарантією, що діє на практиці. Довіра суспільства – це основний показник роботи системи безоплатної правової допомоги.

Наприкінці прес-конференції презентовано різні форми роботи, які працівники бюро використовують для підвищення рівня правової обізнаності громадян. Доведено до відома про функціонування мобільних та дистанційних пунктів доступу до правової допомоги.

pdp-logo Поінформовано, що в Україні цілодобово діє єдиний номер з надання безоплатної правової допомоги: 0-800-213-103, зателефонувавши за яким громадяни можуть отримати актуальну інформацію щодо осіб, які мають право на безоплатну вторинну правову допомогу, змін чинного законодавства стосовно її надання, актуальні адреси та контакти центрів у всіх регіонах України. Ця телефонна лінія працює цілодобово. Дзвінки зі стаціонарних та мобільних телефонів у межах України – безкоштовні.