назад
22.03.18

Проведено семінар з колективом територіального центру

P80316 14241020 березня 2018 року в приміщені Територіального центру соціального обслуговування (надання соціальних послуг) Городнянської районної державної адміністрації головний спеціаліст відділу Городнянське бюро правової допомоги Дмитро Самійленко провів семінар для колективу територіального центру, на якому оговорювалося питання захисту прав споживачів житлово-комунальних послуг.

Дане питання на сьогодні є одним з найактуальніших, оскільки ціни на житлово-комунальні послуги збільшуються, а їх якість зменшується, отже постає питання захисту своїх прав у разі неналежного надання житлово-комунальних послуг.

Представник бюро роз’яснив, якщо у разі порушення виконавцем житлово-комунальних послуг умов договору, споживач має право викликати його представника для складення та підписання акту-претензії, в якому зазначити строки, види, показники порушень та максимально описати, в чому саме були порушені права споживача. Представник виконавця відповідної послуги зобов’язаний з’явитися на виклик споживача не пізніше строку, визначеного договором. Тому, для того, щоб розуміти, як діяти у випадку порушення прав, споживачу житлово-комунальних послуг, в першу чергу, необхідно уважно ознайомитися з умовами договору. Якщо виконавець виконав вимогу та направив свого представника, то споживачу необхідно скласти акт-претензію, який має підписати споживач та представник виконавця житлово-комунальної послуги. Коли ж представник виконавця не з’явився для підписання акту у встановлений договором строк або необґрунтовано відмовився від підписання акту-претензії, то акт вважається дійсним, якщо його підпише споживач, а також не менш як двоє сусідів споживача. Наступним етапом є направлення акту-претензії виконавцю відповідної послуги, який протягом трьох робочих днів з моменту отримання акту-претензії має вирішити питання про перерахунок здійснених споживачем платежів або повинен надати споживачу обґрунтовану письмову відповідь у задоволенні претензії. В той же час слід пам’ятати, що навіть якщо виконавець відповідної житлово-комунальної послуги відмовив у задоволенні претензії, то споживач має право звернутися до суду за захистом своїх прав. У сфері житлово-комунального господарства діють такі ж правила, як і в будь-якій іншій сфері послуг, тому якщо споживач сплачуєте вартість житлово-комунальних послуг, то має їх отримати саме тієї якості, яка передбачена для конкретної житлово-комунальної послуги. Таким чином, законодавством передбачені прості та зрозумілі шляхи захисту прав споживача житлово-комунальних послуг. Але для того, щоб ці правові норми діяли, кожен споживач має контролювати якість наданих житлово-комунальних послуг та сміливо звертатися до виконавців відповідних послуг з метою відновлення їх якості та безпосередньо захищати свої права.

Головний спеціаліст додатково повідомив про те що в Україні діє загальнонаціональний правопросвітницький проект «Я маю право!» та роздав присутнім інформаційні буклети «Я МАЮ ПРАВО!».

Нагадуємо, за отриманням консультації та захистом своїх прав мешканцям Городнянського району можна звернутись до бюро правової допомоги за адресою: м. Городня, вул. Чернігівська, 7, тел.(04645) 2-10-55, 2-10-27 та Чернігівського місцевого центру з надання безоплатної вторинної правової допомоги, за адресою: 14005, м. Чернігів, пр-кт. Миру, буд. 49а, офіс 709, телефон: (0462) 77-51-68.

Єдиний телефонний номер системи безоплатної правової допомоги 0 800 213 103.