назад

Рахунки є, а послуг немає: як захистити свої права споживача житлово-комунальних послуг?

487-1Куди скаржитися та як добитися компенсації за оплату комунальних послуг, які було надано неякісно? 18 березня 2019 року про це фахівці системи безоплатної правової допомоги говорили з особами, які перебувають на обліку в Сторожинецькому районному центрі зайнятості.

Основними нормативними актами у сфері захисту прав споживача житлово-комунальних послуг є Закони України «Про захист прав споживачів», «Про житлово-комунальні послуги». До житлово-комунальних належать усі послуги, які забезпечують нам належні умови проживання, зокрема вивезення побутових відходів, послуги з утримання будинків, споруд та прибудинкових територій, постачання електричної енергії, водо-, газопостачання тощо.

«Споживач має право викликати виконавця комунальних послуг (його представника) для складення та підписання акта-претензії споживача, в якому вказати, в чому полягало ненадання, надання не в повному обсязі або неналежної якості комунальної послуги, – пояснила присутнім начальник Сторожинецького бюро правової допомоги Габрієла Іринич. – Виконавець комунальної послуги або управитель зобов’язаний прибути на виклик споживача у строки, визначені в договорі про надання послуги, але не пізніше ніж протягом однієї доби з моменту отримання повідомлення споживача».

Якщо виконавець виконав вимогу та направив до Вас свого представника, то необхідно скласти акт-претензію, який маєте підписати Ви та представник виконавця послуги.

Якщо ж представник виконавця житлово-комунальних послуг не з’явився для підписання акта у встановлений договором строк або необґрунтовано відмовився від підписання акта-претензії, то акт вважається дійсним, якщо його підпишете Ви та хоча б двоє Ваших сусідів. У цьому випадку Ви відправляєте акт-претензію рекомендованим листом (із повідомленням про вручення) або під розпис про отримання.

Виконавець комунальної послуги або управитель (щодо послуги з управління багатоквартирним будинком) протягом 5 робочих днів вирішує питання щодо задоволення вимог, викладених в акті-претензії, або видає (надсилає) споживачу обґрунтовану письмову відмову в задоволенні його претензії. У разі ненадання виконавцем (управителем) відповіді в установлений строк претензії споживача вважаються визнаними таким виконавцем (управителем).

У разі якщо виконавець відмовив у задоволенні претензії, то Ви маєте право звернутися до суду за захистом своїх прав.

Контактна інформація! Звернутися до фахівців Чернівецького місцевого центру з надання безоплатної вторинної правової допомоги можна за адресою: м. Чернівці, вул. Університетська, 1, тел.: (0372) 51-36-12.
До працівників Сторожинецького бюро правової допомоги звертайтеся за адресою: м. Сторожинець, вул. Чернівецька, 6а, тел.: (03735)2-28-99.

Єдиний телефонний номер системи БПД – 0 800 213 103
(дзвінки на вказану телефонну лінію зі стаціонарних і мобільних телефонів у межах України безкоштовні, приймаються цілодобово).