назад

Рекомендації правників у разі надзвичайної пригоди у квартирі

svitlФахівці Першого криворізького місцевого центру з надання БВПД підготували юридичну пораду, яка стане в нагоді кожному, хто хоч раз стикався з перепадами напруги у власному будинку. Що ж робити у випадку такої надзвичайної пригоди у вашій квартирі, як згоріла внаслідок “стрибка” напруги техніка?

У першу чергу потрібно зателефонувати диспетчеру електромереж та зафіксувати звернення з приводу пригоди. Те ж саме варто зробити, зателефонувавши диспетчеру компанії-управителя/ підприємства, яке надає комунальні послуги. Робити це потрібно одночасно, щоб згодом  можна було визначити винуватця. Телефонуючи і передаючи сигнал, зафіксуйте час та прізвище людини, яка прийняла ваше усне звернення, номер вашої заявки.

Винним у пригоді є:

–          якщо порушення на внутрішньобудинковій ділянці електромережі – компанія-управитель, надавач комунальних послуг;

–          якщо порушення відбулись поза межами внутрішньобудинкової мережі – постачальник електроенергії.

Але це ще потрібно довести.

Збір доказової бази

1. Не чекаючи приходу комунальників та електриків, зробіть фото,  відео, які можуть підтвердити пошкодження мережі, техніки.

2. Оскільки з’ясувати причину і місце порушення самостійно споживач не може, варто направити звернення в обидві установи з підписами двох сусідів, оформивши їх у 2-х примірниках і надавши їх під відмітку про отримання. На вашому примірнику мають проставити номер вхідного документа, дату та підпис. Якщо відмітку відмовляються проставити, направте звернення з проханням з’ясувати причини перепаду напруги рекомендованим листом.

3. Зберігайте корінець про отримання листа адресатом.

4. Під час обстеження приміщення працівниками комунальних установ має бути складено акт про порушення, при заповненні  якого варто наполягати на зазначенні в якості причини – техніка згоріла внаслідок перенапруги. Якщо представник підприємства відмовляється в акті зазначати це, можна написати: «Від підпису відмовився», але акт мають підписати не менше двох осіб (сусідів) із зазначенням:        

  • адреса,  
  •  ПІБ,   
  • підпису,     
  • паспортних даних.                                                                                                                                                                              

5. Один примірник акта потрібно залишити заявникові та зберігати.

6. Напишіть звернення до інспекції з енергонагляду у вашому регіоні щодо комісійного обстеження. Складений комісією акт може допомогти встановити причинно-наслідковий зв’язок між перепадом напруги та виходом з ладу електротехніки.

7. Зверніться до підприємства з ремонту техніки, попросіть акт обстеження із зазначенням причини пошкодження, можливість та вартість ремонту, зберігайте чек, квитанцію про послуги сервісного центру з ремонту техніки.

8. Якщо у вас від того, що сталось, підвищився тиск, зверніться до лікаря та зафіксуйте цей факт, а чеки та квитанції з аптеки також зберігайте.

9. Висновок судово-товарознавчої  експертизи може коштувати дорого. Є декілька варіантів: подавати в суд з висновком експертизи, подавати без нього, наполягаючи, що на вимогу відповідача така експертиза може бути проведена за запитом суду.

10. Договір на постачання електроенергії, договір про надання послуг з утримання будинків і споруд та прибудинкових територій.

11.Зібравши докази, пишіть обґрунтований лист-претензію, виклавши суть, причини та вимоги. На листі зазначте «додатки» та перерахуйте назви документів та кількість їх аркушів (акт-претензія, чеки, відповіді, висновки).

12. Претензію направляйте або рекомендованим листом з описом вкладення, зберігаючи корінець про отримання, або надавайте особисто в канцелярію установи, запитавши проставити відмітку про отримання (номер вхід. документа, дату, підпис про отримання). Згідно із Законом України «Про звернення громадян»  ваше звернення має бути розглянуто впродовж 30-45 днів.

13. Якщо відповіді не надійшло:

– телефонуйте в організацію та питайте, де відповідь;

– звертайтесь до юристів для підготовки позовної заяви для подальшого звернення до суду;

– зверніться до Уповноваженого Верховної ради України з прав людини із заявою щодо порушення ваших прав на звернення, зазначивши обставини справи та назву підприємства, яке вчасно не надало відповідь.

14. Для того, щоб отримати безоплатну вторинну правову допомогу (призначення адвоката за рахунок держави), слід звертатись до центрів/бюро з надання безоплатної правової допомоги. Там вам допоможуть скласти звернення, претензії, а якщо ви маєте право на призначення адвоката, гарантованого державою, вам потрібно буде зібрати документи і оформити звернення. Після того, як буде призначено адвоката, він допомагатиме у зборі доказової бази, складатиме позовну заяву та представлятиме ваші інтереси в суді.

Нагадуємо, Перший криворізький місцевий центр працює за адресою: м. Кривий Ріг, вул.Качалова, 2 (тел. 056-405-54-04).

Адреси інших центрів та бюро правової допомоги Дніпропетровської області можна дізнатись за телефоном гарячої лінії 0-800-213-103.