назад

Результати роботи та плани діяльності: Мін’юст провів першу відкриту колегію

{module plan_pobotu17.02.2016} Сьогодні під головуванням Міністра юстиції Павла Петренка пройшла перша відкрита Колегія Мін’юсту за участю представників структурних підрозділів органу та установ у сфері його управління, у тому числі – представників Координаційного центру з надання правової допомоги та керівників регіональних центрів з надання безоплатної вторинної правової допомоги. У ході колегії було підбито підсумки роботи Міністерства у 2016 році та затверджено Стратегічний план діяльності Міністерства юстиції на найближчі 3 роки.

«Це перша колегія, яка проходить повністю публічно із запрошенням представників громадянського суспільства та міжнародних організацій. Ми сьогодні підбиваємо підсумки роботи Мін’юсту за 2016 рік і визначаємо стратегічний план роботи органу на 2017-2019 роки», – зазначив під час виступу Міністр юстиції Павло Петренко.

Під час колегії аналізувались реформи Мін’юсту здійснені в сферах державної реєстрації, виконавчого провадження, розвитку системи безоплатної правової допомоги та ін.

Переглянути презентацію «Колегія Міністерства юстиції України»

Крім того був представлений розроблений Мін’юстом стратегічний план діяльності відомства.

За словами Павла Петренка, стратегічний план діяльності Мін’юсту був розроблений вперше в сучасній історії органу виконавчої влади. Цей документ стане дорожньою картою для кожного співробітника системи юстиції у реалізації тих змін і реформ, які стосуються мільйонів українців.

 VAN3643

«Основне завдання, яке ми перед собою поставили – повернення справедливості й закону в кожну домівку. Передовсім, це обізнаність кожного українця у своїх правах і уміння захищати їх», – наголосив Міністр юстиції.

З-поміж іншого, він поінформував присутніх, що за останні кілька років було фактично «демонтовано» стару радянську систему органів юстиції: удвічі скорочено бюрократичний апарат, завершено структурну реформу відомства та забезпечено набір нових кадрів через системи відкритих конкурсів; так само було ліквідовано районні управління юстиції, а за рахунок економії коштів – розширено систему безоплатної правової допомоги.

«Зараз Україна має найбільш розгалужену і прогресивну систему безоплатної допомоги. Понад 500 офісів правової допомоги функціонують по всій країні. Про правильність рішення щодо розвитку системи правової допомоги говорить той факт, що кожного місяця 60-70 тисяч українців приходять до цих бюро, отримують безкоштовні консультацію та захист у суді», – заявив Павло Петренко.

Директор Координаційного центру з надання правової допомоги Андрій Вишневський більш детально розповів про результати роботи системи безоплатної правової допомоги впродовж 2016 року.

 VAN3887

Так, він повідомив, що з відкриттям бюро правової допомоги вже в перший місяць їх роботи 4 рази збільшилася кількість людей, які змогли звернутися за безоплатною правовою допомогою та отримати її.

«Ця цифра зберігається й сьогодні з тенденцією до збільшення. Вдвічі збільшилася кількість людей, які змогли отримати безоплатну вторинну правову допомогу (представництво інтересів у судах), тобто безпосередній доступ до правосуддя саме на рівні районів. Дві третини всіх людей, які звертаються за безоплатною правовою допомогою, роблять це саме через бюро. На сьогоднішній день 20% випадків представництва інтересів у суді здійснюється саме штатними юристами центрів та бюро правової допомоги. Утворення бюро правової допомоги було правильним та дуже своєчасним рішенням, що суттєво збільшило можливості наших громадян отримати безоплатну правову допомогу», – наголосив він.

За його словами, сьогодні, завдяки внесеним у кінці минулого року змінам до Закону України «Про безоплатну правову допомогу», доступ до безоплатної вторинної правової допомоги відкрито для більшої кількості вразливих громадян: це внутрішньо переміщені особи, учасники бойових дій, насамперед учасники АТО, і більше малозабезпечених громадян. За його cловами, минулого року Уряд підтримав пропозиції Мін’юсту та Координаційного центру щодо оплати послуг перекладачів (прим. – постанова КМУ від 24.06.2016 № 401). «Це стосується насамперед біженців, а також інших людей, які не володіють державною мовою і потребують правових послуг, людей з особливими потребами. Тепер ця проблема вирішена», – зазначив він.

 21 638

Він розповів також про результативність роботи системи у 2016 році та ініціативи реалізовані у напрямку підтвердження прозорості та підзвітності системи БПД.

 22 638

 23 638

Серед планів на 2017 рік, Андрій Вишневський назвав:

  • переорієнтацію системи БПД з надання правової допомоги окремим фізичним особам на посилення правової спроможності та правових можливостей територіальних громад;
  • створення ефективної системи управління правовими знаннями та розвиток людського потенціалу правничої спільноти та партнерських мереж системи БПД;
  • децентралізацію управління та пілотування моделі офісів громадського захисту;
  • розбудову комплексної інформаційно-аналітичної системи забезпечення надання БПД (КІАС) та впровадження інших новітніх інформаційних технологій.

Ці пріоритети розвитки системи БПД ввійшли до Стратегічного плану діяльності Міністерства юстиції на 2017 бюджетний рік та два бюджетні періоди, що настають за плановим.

Міністр юстиції Павло Петренко наголосив, що важливим напрямком роботи Мін’юсту в найближчій перспективі є підвищення правової обізнаності громадян та запуск у зв’язку із цим всеукраїнського проекту «Я маю право», який, за його словами, зачепить питання захисту прав українців у сфері правосуддя – спілкування з поліцією, прокуратурою і судами.

 VAN3605

«Кожен українець отримає дуже серйозний інструмент у вигляді знань про свої права і можливості захистити їх. Це основний пріоритет Міністерства юстиції», – Павло Петренко.

Переглянути фотогалерею заходу

Переглянути відео заходу

 VAN3776

 VAN3690