назад

113213455465131479841134З 1 травня 2019 року вступив в дію Закон України «Про житлово-комунальні послуги», який регулює права та обов’язки як надавачів комунальних послуг, так і їх споживачів. Згідно ст. 26.  Закону передбачена відповідальність за несвоєчасне здійснення платежів за спожиті послуги. То що ж загрожує злісним неплатникам?

Законом передбачено, що до комунальних послуг належать:

житлова послуга – послуга з управління багатоквартирним будинком;

комунальні послуги – постачання та розподіл природного газу, постачання та розподіл електричної енергії, постачання теплової енергії, постачання гарячої води, централізованого водопостачання, централізованого водовідведення, поводження з побутовими відходами.

Надання житлово-комунальних послуг здійснюється згідно укладених договорів між споживачами послуг та їх надавачами. Термін дії договорускладає один рік.

Одна із сторін за місяць до закінчення терміну дії договору має право письмово повідомити про бажання відмовитися від договору. Якщо таке повідомлення не надходило, договір вважається продовженим на наступний рік.

У випадках, коли споживач необґрунтовано відмовляється від укладання договору, надання комунальної послуги такому споживачу буде припинено.

Що стосується оплати за спожиті комунальні послуги, вона здійснюється щомісяця, якщо в договорі не зазначено іншого порядоку та строків.

Зверніть увагу! Згідно ст. 26.  Закону «Про житловокомунальні послуги» з 1  травня 2019 року передбачена відповідальність за несвоєчасне здійснення платежів за спожиті послуги. У випадку несвоєчасної оплатиспоживач зобов’язаний сплатити пеню в розмірі, встановленому в договорі, але не вище 0,01 відсотка суми боргу за кожен день прострочення. Загальний розмір сплаченої пені не може перевищувати 100 відсотків загальної суми боргу.

Нарахування пені починається з першого робочого дня, наступного за останнім днем граничного строку внесення плати за житлово-комунальні послуги.

Проте пеня не нараховується за умови наявності заборгованості держави за надані населенню пільги та житлові субсидії та/або наявності у споживача заборгованості з оплати праці, підтвердженої належним чином.

Роз’яснення з даного питання жителям Скала-Подільської об’єднаної територіальної громади надала Тетяна Кучіра – начальник відділу «Борщівське бюро правової допомоги» під час роботи мобільного пункту консультування в Скала-Подільській селищній раді.

Нагадуємо, що за безоплатною правовою допомогою можна звернутися до Чортківського місцевого центру з надання безоплатної вторинної правової допомоги за адресою: м. Чортків, вул. С. Бандери, 20; тел.:(03552) 2-09-50, або бюро правової допомоги за адресами:

Борщівське бюро правової допомоги — м. Борщів, вул. Шевченка, 20 а, тел.: (03541) 2-28-80;

Бучацьке бюро правової допомоги — м. Бучач, майдан Волі, 1, тел.: (03544) 2-11-26;

Гусятинське бюро правової допомоги — смт. Гусятин, вул. Суходільська, 7, тел.: (03557) 2-18-90;

Заліщицьке бюро правової допомоги — м. Заліщики, вул. С. Бандери, 38, тел.: (03554) 2-21-33;

Монастириське бюро правової допомоги — м. Монастириська, вул.Шевченка, 12А, тел.: (03555) 2-12-72.

Єдинийтелефонний номер цілодобового доступу громадян до безоплатної правової допомоги: 0-800-213-103 (безкоштовно зі стаціонарних та мобільних телефонів по всій території України).