назад

Світ у віконці: допомога літній людині на Дніпропетровщині

Аби старенькі не залишалися беззахисними перед відносинами з безліччю державних установ, від яких залежить їх матеріальне забезпечення,  та сучасними електронними сервісами, їм варто звертатися до Місцевих центрів з надання БВПД. І тоді усі їх проблеми, пов’язані з нарахуваннями субсидій та інших призначених державою виплат й отриманням їх у зручному форматі, можуть бути вирішені. Це доводить випадок, що нещодавно стався у Кривому Розі

Пані Люба у свої 84 роки давно мешкає сама. Життя склалось так, що донька не цікавиться долею матусі, а єдина онука мешкає з родиною у Києві. Ось і доводиться пенсіонерці самотужки вирішувати усі питання, пов’язані з державними виплатами. І все було добре доти, доки субсидію пані Люба отримувала, як і пенсію, на руки, доставлену працівницею пошти. Але після того, як  потрапила до лікарні й не могла деякий час контактувати з листоношею, субсидія надходити перестала.  Пані Люба навіть не уявляла, куди вона могли подітися, та вирішила, що субсидію їй чомусь перестали нараховувати й виплачувати – раз працівниця пошти її більше не приносить.  Декілька місяців пані Люба справно продовжувала  сплачувати комунальні платежі з пенсії, побоюючись утворення боргів. Коштів «на життя» у неї майже не лишалося.

Згодом вона дізналася про існування системи безоплатної правової допомоги та врешті-решт звернулася до Криворізького місцевого центру з надання БВПД, нарікаючи, що «собес» чомусь не хоче виплачувати субсидію». Вирішувати її проблеми взялася заступниця начальника відділу правопросвітництва Наталя Кожем’яка, яка  разом з пані Любою завітала до  Управління праці та соціального захисту за місцем мешкання пенсіонерки. З’ясувалося, що насправді держава перераховує їй  субсидію, але та не розуміє, як і куди. Адже навіть прочитати смс вона не в змозі. Виявилося, що пошта повернула не отримані за час перебування у лікарні пані Любою  кошти до відповідної установи соціального захисту. А там, як належить за інструкцією,  почали  нараховувати субсидію через Ощадбанк. І в особистому кабінеті банку на пенсіонерку чекають понад 12 тисяч гривень.

Але ж не тільки знайденій субсидії за кілька місяців могла радіти пані Люба, завдяки втручанню фахівчині БПД.  Наталя Кожем’яка допомогла їй відкрити рахунок в Ощадбанку, аби отримати нараховані гроші. А також переоформити субсидію таким чином, щоб жінка могла знову отримувати її вдома від листоноші, як звикла.

«Люди старшого віку потребують особливої уваги. На хвилі прогресу й  діджиталізації важливо не забути про них, самотніх і безпомічних, які через необізнаність можуть стати ще більш вразливими. Добре, що пані Люба звернулася до нашого МЦ, і ми змогли дати їй раду. Хотілося б, щоб й інші старенькі знаходили до нас дорогу, а  не залишалися наодинці зі своїми проблемами, які, як виявляється, зовсім  нескладно вирішувати фахівцям»,—   зазначає заступниця начальника відділу правопросвітництва Криворізького місцевого центру з надання БВПД у Дніпропетровській області Наталя Кожем’яка.