назад

У Херсоні говорили про впровадження проєкту «Дія» («Держава в смартфоні»)

Ходіння по чиновницьких кабінетах, черги, збирання купи довідок та виписок… – погодьтеся, усе це забирає доволі багато часу та нервів. Хоча сучасні технології дозволяють вирішити елементарні життєві питання досить швидко. Тим більше, що вже презентований Урядовий  проєкт «Дія» («Держава в смартфоні»), реалізація якого дозволить всю комунікацію громадян із державними структурами перевести в інтернет-простір. Можна буде, наприклад, не виходячи з дому,  зареєструвати дитину після народження, написати скаргу на чиновника, змінити власника авто і ще безліч послуг.

Які з цих послуг можна отримати вже сьогодні, як скласти та надіслати електронне звернення, як користуватися електронними реєстрами дізнались жителі Херсона, котрі 24 січня завітали до Херсонської обласної універсальної наукової бібліотеки ім. Олеся Гончара на інформаційно-роз´яснювальний захід, який провели фахівчині Регіонального центру з надання БВПД у Херсонській області Олена Іпатенко та Лариса Аболончикова.

Заступниця директора Регіонального центру з надання БВПД Олена Іпатенко пояснила, що необхідність уніфікації публічних реєстрів говорили давно і у вересні минулого року  в парламенті був зареєстрований законопроєкт «Про публічні електронні реєстри», згідно з яким, систему публічних електронних реєстрів складатимуть:

  • базові державні реєстри (Єдиний державний демографічний реєстр, Єдиний державний реєстр юридичних осіб, фізичних осіб – підприємців та громадських формувань, Державний земельний кадастр);
  • інші державні реєстри;
  • комунальні реєстри;
  • визначені законом реєстри саморегулівних організацій;
  • реєстр реєстрів.

Відповідно до документа, уніфікують не тільки форму реєстрової інформації, але й термінологію. Усі держреєстри, кадастри тощо вестимуться в електронному вигляді із забезпеченням резервного копіювання; буде забезпечений поділ реєстрових даних на базові (загальнодоступні, безоплатні) та спеціальні (що потребують спеціального доступу, платні) набори; усю архівну інформацію, що повинна міститися у реєстрах, мають оцифрувати.

Це, на думку Олени Вікторівни, забезпечить доступ до необхідної інформації усім держорганам, що відповідають за ведення тих чи інших реєстрів або надають громадянам адміністративні послуги. Таким чином, фізичним особам або представникам бізнесу не доведеться звертатися до кількох органів для здійснення одних і тих же реєстраційних дій; не буде потреби подавати документи, які публічний реєстратор може отримати з іншого реєстру самостійно; державним органам заборонять вимагати від людей інформацію, яка вже міститься в держреєстрах.

Вислухавши нову для багатьох інформацію, громадяни мали змогу поставити запитання. Також присутні дізналися, як скласти та надіслати електронне звернення, а також ознайомилися з окремими відкритими реєстрами – Єдиним реєстром боржників, Єдиним державним реєстром судових рішень, Державним реєстром речових прав на нерухоме майно.

Олена Вікторівна повідомила, що це базові загальнодоступні безоплатні реєстри, скористатися якими може будь-хто, та пояснила, як ними користуватися і які дані потрібно вводити.

Корисною для аудиторії була й інформація щодо функціонування системи БПД на Херсонщині, яку презентувала начальниця відділу комунікацій та правопросвітництва Лариса Аболончикова, запропонувавши також   переглянути ролики про систему БПД.

Присутні дізналися, де і які юридичні послуги можна отримати, які категорії громадян мають право за рахунок держави на захист, представництво інтересів у суді, складання процесуальних документів і що в Міністерстві юстиції  розпочали роботу над створенням мобільного додатка системи БПД, на якому можна буде подати онлайн-заяву на отримання безоплатної правової допомоги.