31 травня у Регіональному центрі з надання безоплатної вторинної правової допомоги у Сумській області відбулося внутрішнє навчання працівників. Головний спеціаліст відділу оргроботи, юридичного забезпечення діяльності та персоналу Марина Андрієнко інформувала про «Порядок розгляду звернення громадян».
Головний спеціаліст наголосила, що у Законі надано чітко визначені терміни «звернення», «пропозиції», «заяви» та «скарги» громадян, зазначені вимоги до звернень, порядок їх розгляду, а також відповідальність за порушення Закону.
Законом також встановлені умови, за яких звернення не підлягають розгляду і вирішенню. Звернення не підлягає розгляду, коли воно не підписане автором, у разі відсутності даних про місце проживання, а також про анонімність звернення. Також не розглядаються питання одним і тим же органом від одного і того ж громадянина з одного і того ж питання, якщо перше вирішене по суті, а також скарги, терміни для подання яких закінчилися та звернення осіб, визначених судом не дієздатними.
Марина Андрієнко розказала, як оскаржити бездіяльність органів державної влади та їх посадових осіб: «Статтею 16 Закону передбачено, що скарга на дії чи рішення органу державної влади, органу місцевого самоврядування, підприємства, установи, організації, об’єднання громадян, засобів масової інформації, посадової особи подається у порядку підлеглості вищому органу або посадовій особі, що не позбавляє громадянина права звернення до суду відповідно до чинного законодавства, а в разі відсутності такого органу або незгоди громадянина з прийнятим за скаргою рішенням – безпосередньо до суду». До скарги додаються наявні у громадянина рішення або копії рішень, які приймалися за його зверненням раніше, а також інші документи, необхідні для розгляду скарги, але тільки ті, які стосуються питання.
Відповідно до ст.9 Закону забороняється переслідування громадян і членів їх сімей за подання звернення до органів державної влади, місцевого самоврядування, підприємств, установ, організацій незалежно від форм власності, об’єднань громадян, посадових осіб за критику у зверненні їх діяльності та рішень.
Ніхто не може бути примушений до подання власного чи підписання колективного звернення або участі в акціях на підтримку звернень інших осіб чи організацій.
Довідково про Регіональний центр з надання безоплатної вторинної правової допомоги у Сумській області:
Адреса: м. Суми, вул. Першотравнева, 29.
Тел. (0542) 603 645, 603 647, 603 649.
Телефон єдиної системи безоплатної правової допомоги: 0 (800) 213 103