До Мукачівського МЦ звернулася малозабезпечена особа В. з проханням призначити йому адвоката для представництва його інтересів у справі про захист прав споживачів. Центром було прийнято рішення щодо надання безоплатної вторинної правової допомоги та видано доручення головному спеціалісту відділу представництва Василю Лендєлу.
Як з’ясувалося під час перевірки документів, клієнту В. у грудні 2016 року працівниками Мукачівського УЕГГ ПАТ «Закарпатгаз» було демонтовано лічильник газу для проведення періодичної повірки, про що було складено відповідний акт. На початку січня 2017 року клієнт В. отримав довідку про непридатність законодавчо регульованого засобу вимірювальної техніки. Чоловік стверджував, що по сьогоднішній день йому не встановлено ні відремонтованого лічильника, ні нового лічильника газу.
Також чоловік повідомив, що неодноразово звертався до Мукачівського відділення публічного акціонерного товариства по газопостачанню та газифікації ПАТ «Закарпатгаз», однак йому повідомляли, що встановлення нового лічильника проводиться за рахунок споживача.
З огляду на вищевказані обставини, представник зібрав необхідний пакет документів та подав в інтересах В. позовну заяву в порядку захисту прав споживачів до Мукачівського міськрайонного суду, мотивуючи її тим, що у відповідності до п.п. 3 п. 5 глави 8 розділу Х Кодексу газорозподільних систем – якщо лічильник газу, що перебуває у власності побутового споживача, визнаний відповідним органом у сфері метрології та метрологічної діяльності непридатним до подальшої експлуатації, рішення про доцільність його ремонту приймає Оператор ГРМ, враховуючи технічні та економічні чинники. У разі прийняття Оператором ГРМ рішення про доцільність ремонту Оператор ГРМ зобов’язаний встановити відремонтований лічильник газу побутового споживача упродовж двох місяців з дати його зняття. У разі прийняття Оператором ГРМ рішення про недоцільність проведення ремонту лічильника газу, Оператор ГРМ зобов’язаний протягом п’ятнадцяти робочих днів після результатів проведення періодичної повірки (але не пізніше двомісячного строку після зняття лічильника газу на періодичну повірку) безкоштовно встановити власний розрахунковий лічильник газу (аналогічного типорозміру) для подальших комерційних розрахунків і в цей самий строк повернути побутовому споживачу його лічильник газу та письмово повідомити споживача про результати проведення періодичної повірки і прийняте рішення щодо недоцільності ремонту лічильника газу. У такому разі побутовий споживач не може відмовитись від встановлення лічильника газу Оператора ГРМ.
Вирішуючи питання про захист прав споживача, суд врахував доводи представника Василя Лендєла про те, що відповідно до вимог чинного законодавства, Оператор ГРМ зобов’язаний протягом п’ятнадцяти робочих днів після результатів проведення періодичної повірки (але не пізніше двомісячного строку після зняття лічильника газу на періодичну повірку) безкоштовно встановити власний розрахунковий лічильник газу (аналогічного типорозміру) для подальших комерційних і задовольнив позовні вимоги в повному обсязі.
За правовою допомогою звертайтесь до фахівців Мукачівського центру з надання БВПД та бюро правової допомоги за адресами:
Мукачівський МЦ з надання БВПД? м.Мукачево, вул.Пушкіна, 30,
моб.тел.: 095-831-15- 74 та бюро правової допомоги юрисдикції Мукачівського МЦ
відділи: Берегівське бюро правової допомоги
м. Берегово, вул. Кошута, 1, тел.: 03141-4-20-01,
Свалявське бюро правової допомоги
м. Свалява, вул. Визволення, 1, тел.: 03133-2-42-29,
Іршавське бюро правової допомоги
м. Іршава, пл. Народна,1, тел.: 03144-2-32-80,
Воловецьке бюро правової допомоги
смт. Воловець, вул. Пушкіна, 6, тел.: 03136-2-20-60.