назад

Відбувся семінар в Бучацькому районному центрі зайнятості для осіб з обмеженими фізичними можливостями

14051643 514473352076959 7108293238218878922 n

25 серпня, керівник Бучацького бюро правової допомоги Чортківського місцевого центру з надання безоплатної вторинної правової допомоги Андрій Григоришин взяв участь у  семінарі в Бучацькому районному центрі зайнятості для осіб з обмеженими фізичними можливостями.

Андрій Григоришин поінформував учасників семінару про відкриття бюро 01 вересня в м.Бучач та відповів на питання щодо надання безоплатної правової допомоги особам з інвалідністю, порядку подання звернень про надання безоплатної вторинної правової допомоги, переліку необхідних документів для представництва інтересів громадян у цивільних та адміністративних  справах.

Учасниками заходу обговорювалися ряд Законів України, які передбачають захист осіб з інвалідністю,  зокрема Закон України “Про безоплатну правову допомогу”, Закон України “Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні”, Закон України “Про звернення громадян”, Закон України “Про доступ до публічної інформації”.

Учасників семінару цікавило питання щодо порядку звернень громадян до державних установ та термін розгляду таких звернень.

Андрій Григоришин роз’яснив, що звернення громадян є одним із засобів захисту їх прав та законних інтересів. У статті 40 Конституції України зазначено, що усі мають право направляти індивідуальні чи колективні письмові звернення або особисто звертатися до органів державної влади, органів місцевого самоврядування та посадових і службових осіб цих органів, що зобов’язані розглянути звернення і надати обґрунтовану відповідь у встановлений законом строк.

Загальні засади реалізації права громадян на звернення визначено Законом України «Про звернення громадян» від 02 жовтня 1996 року № 393/96. У цьому Законі надано чіткі визначення термінів «звернення», «пропозиції», «заяви», «скарги» громадян, встановлено вимоги до звернень, порядок їх розгляду, а також відповідальність за його порушення. Керівник бюро зазначив, що звернення може бути усним (викладеним громадянином і записаним посадовою особою на особистому прийомі) чи письмовим, надісланим поштою або переданим громадянином до відповідного органу, установи особисто або через уповноважену ним особу, якщо ці повноваження оформлені відповідно до чинного законодавства. Звернення може бути подано як окремо особою (індивідуальне), так і групою осіб (колективне).

Стаття 5 Закону встановлює вимоги до звернення. Звернення адресуються органам державної влади і місцевого самоврядування, підприємствам, установам, організаціям незалежно від форм власності, об’єднанням громадян або посадовим особам, до повноважень яких належить вирішення порушених питань. У зверненні має бути зазначено прізвище, ім’я, по батькові, місце проживання громадянина, викладено суть порушеного питання, зауваження, пропозиції, заяви чи скарги, прохання чи вимоги.

Також письмове звернення повинно бути підписано заявником (заявниками) із зазначенням дати. Звернення, оформлене без дотримання цих вимог, повертається заявникові з відповідними роз’ясненнями не пізніше як через десять днів від дня його надходження.

Відповідно до статті 20 Закону звернення розглядаються і вирішуються у термін не більше одного місяця від дня їх надходження, а ті, які не потребують додаткового вивчення, – невідкладно, але не пізніше п’ятнадцяти днів від дня їх отримання. Якщо в місячний термін вирішити порушені у зверненні питання неможливо, керівник відповідного органу, підприємства, установи, організації або його заступник встановлюють необхідний термін для його розгляду, про що повідомляється особі, яка подала звернення. При цьому загальний термін вирішення питань, порушених у зверненні, не може перевищувати сорока п’яти днів.

Звернутися до Бучацького бюро правової допомоги можна буде за адресою: м.Бучач, вул. Площа Волі, 1.